[Gelistirici] Firefox'ta yer alan Hollandaca Pardus yerimi hakkında

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
8 Eyl 2009 Sal 11:06:30 EEST

Merhabalar,

Bildiğiniz gibi kullanıcılarımıza Firefox'ta daha önceden belirlenmiş çok
sayıda yerimi sunuyoruz. Bu yer imleri arasında yer alan Hollandaca Pardus (
http://www.pardus-linux.nl) yerimi hakkında muhtemelen daha önce de
konuştuğumu bir problemi tekrar paylaşmak istedim.

Adı geçen Web sitesi ya kendi yer sağlayıcısının Türk Telekom'un IP bloğunu
spammer olarak görüp engellediğinden ya da Türk Telekom'un malum sebepler
nedeniyle (bknz 5651 sayılı kanun) o IP bloğunu erişime engellediğinden
dolayı Türk Telekom omurgası üstünden çıkan servis sağlayıclardan (TTnet,
Smile, Biri vd.) bu siteye erişmek mümkün değil. Bununla birlikte üniversite
ağlarından ya da Turkcell gibi kendi alt yapısına sahip servis
sağlayıcılardan siteye erişmek mümkün. KabloNet sistemi üstünde deneme yapma
şansım olmadı.

İşin bu sıkıcı ayrıntılarından sonra gelelim soruma. Kullanıcılarımızın
çoğunun erişim hizmetlerini Türk Telekom üstünden hizmet veren servis
sağlayıcılardan aldığını düşünecek olursak pek çok kişi için erişimi mümkün
olmayan bir yer imini Pardus Durakları altında tutmaya ihtiyaç var mı? Bu
sorun bizden kaynaklanmıyor

Mevcut kullanıcılar için ev dizinlerine müdahale etmediğimizden bir
değişiklik olmayacak ama güncellemeden sonra sistemlerine yeni kullanıcı
ekleyenler ve olası ara sürümleri ilk defa yükleyen kullanıcılarımız için
geçerli olan bir düzeltme olacak. Konuyla ilgili bir hata kaydı açmayı
düşündüm ama sanıyorum daha fazla kişinin dikkatini çekmesi bakımından
burası daha iyi olabilir.

Gökçen'den başlamak üzere fikirleri alabiliriz sanırım.

İyi çalışmalar...

--
Akın Ömeroğlu