[Gelistirici] 2008 -> 2009 gecisi

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
6 Eyl 2009 Paz 14:30:00 EEST

2009/9/6 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  Olay sadece bu 20 paket olsaydı elimiz kolumuz bağlı diyerek direkt
> gözardı ederdik, ama benim asıl üzerinde konuştuğum bunlar dışındaki
> paketlerin, aktarılmaması için teknik bir engel yok, başka bir engel
> varsa da (örneğin yapamamak ya da zamanının olmaması) bunun çözümü de
> mesela bu listeye mesaj atmak, yardım istemek, haber vermek değil mi ?

Biraz konu dışı olacak ama Contrib'deki PEAR paketleri için PHP bilen
geliştirici arkadaşları hep yönlendiriyorum, bunları rahat yaparsınız diye
ama çoğu yanaşmadı bile. Zira hepsinin cevapları aynı, o PEAR paketlerin
birçoğu geliştirilmiyor veya uğraşılmıyor diyorlar (Bu konuda zerre
araştırma yapmadım belki yanılıyor olabilirler). Böyle bir durum olunca da
paketlemeyi boşa emek gibi görüyorlar ve ellemiyorlar bile. Kaldı ki şuan
KDE'nin eski sürümünün belki aktarılmama sebebi de budur.

Ben PHP ile nadir uğraşıyorum ama azıcık ucundan da olsa PEAR paketlerinin
ne işe yaradığını biliyorum. Şimdi o arkadaşların yerine kendimi koyuyorum
ve aynı düşünceye kapılıyorum. Biz bir kere bunları paketlemişiz diyerek
2009'a da geçirmek zorunda mıyız? PEAR için özel vakit ayırabilirim.

Bu yazdığımın bu konuyla ilgili tek bağlantısı daha açık bir şekilde
söyleyeyim, aktarılmayan paketlerin birçoğunu gereksiz bulunan veya
terkedilen paketler (enlightenment, pear, common, kde3 vs..) oluşturuyor.

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net