[Gelistirici] katkıcılara sağlanacak ek olanaklar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Eyl 2009 Paz 01:56:11 EEST

On Sun, 6 Sep 2009 00:26:21 +0300
Ali Işıngör <isingor at gmail.com> wrote:

> Bu söylediğinden cesaret alarak ben de bir şey söyleyeyim o halde.

 aslında thread çalmışsın ama bu konuda bir iki şey söylemek istiyorum

> Toplantıda kararlaştırılan hatta yeni sürüm çıkarmanın "önkoşulu"
> olarak ilan edilmiş bir konu daha var.
>
> Pardus 2008 > 2009 geçiş betiği ya da belgesi. Bu konuda bir gelişme
> var mı acaba?

 Pardus 2008 -> 2009 geçişi mümkün, bayağıdır mümkün hem de. Yaptığımız
denemelerin sonuçlarınının iyi olduğu bu listede bir kaç kez konuşuldu.
Ancak "son kullanıcıya" sunulabilecek bir geçiş senaryosu için çok
önemli bir sorunumuz var, paketler.

 Halen Pardus deposunda 130 kadar, Contrib deposunda 400 kadar paket
2009 a aktarılmadı. Sürüm çıktığında bu sayılar 3-4 katıydı ve
kalan paketlerin çoğu sahipleri tarafından değil başkaları tarafından
2009'a aktarıldı.

 2009 a geçen bir kullanıcının bilgisayarından sebepsiz yere kullandığı
bir yazılımın silinmesi ya da sisteminin kısmen güncellenmesi bence
kabul edilebilir değil. Yarım yamalak bir güncellemenin sistemin
neresine ne zarar vereceğini kestirmek mümkün değil.

 Bu listede sürekli davul çalındı, durumu takip edebilmek için eksik
paket listeleri hazırlandı vs. Sürüm çıkalı neredeyse 2 ay olacak ama
halen daha paketlerin 2009 a aktarılaması tamamlanmadı. Sadece
paketleriyle ilgilenmeyenler değil, aktardığı paketleri malesef
listelerden silmeyenler bile var.

 2009 sürümünün geliştiricilerin en rahat çalışabildiği sürüm olması
için elimden geleni yapıyorum. Hatta stable merge işlemini bile
"bakalım nasıl olacak" şeklinde hayata geçirmedim. Bunun çalışmaları
hızlandırmasını beklerken paket işlerinin yine bir kaç kişinin sırtına
bindiğini görüyorum. Umarım bir an önce bu "rehavet" modundan çıkıp
eksikleri kapatırız ve 2008 -> 2009 geçişindeki "yüzdük yüzdük
kuyruğuna geldik" deki kuyruğu da hallederiz.

 Bir de tabi Faik'in geçiş işlemi için hazırlayacağını söylediği araç
var, ancak ne durumda bilmiyorum.