[Gelistirici] "NEEDINFO" etiketli hatalarin otomatik kapatilmasi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
28 Eki 2009 Çar 11:49:18 EET

Merhaba,

Wed, 28 Oct 2009 11:36:24 +0200 (EET), Taner Taş <taner at pardus.org.tr> :

> Tek amaç buysa başka bir çözüm gerekiyor çünkü betikle bu işi yapmaya
> kalktığın zaman, sorunun/gecikmenin direk olarak hatayı giren
> kullanıcıdan kaynaklandığı peşin hükmüyle hareket etmiş oluyorsun.
> Tek yanlı ve adil bir çözüm değil.
NEEDINFO diye isaretlenmesi zaten kullanicidan bilgi beklendigini
gosteriyor. O nedenle bu pesin hukum soz konusu.

500 hata raporunda bir kere olabilecek bir olay icin, inanilmaz bir
amelelik yapilmasini bekliyorsun. Trajikomik tarafi ise, Bugzilla'da
bunun gerekli oldugunu soyleyenlere nazaran cok daha az zaman geciriyor
olman. Gerek Ozan, gerek Turker, gerekse de ben, cogu zaman diger
gelistiricilerin tenezzul edip harcamadiklari zamani harcayarak o
sistemi nispeten "ise yarar" halde tutmaya calisiyoruz.

Cok basit bir cozumu var cok nadiren olabilecek "hatali NEEDINFO
etiketi" durumunu cozmenin -- otomatik girilen yoruma bununla ilgili
bilgi koymak:

"Bu hata raporu, kullanıcıdan bilgi beklenip yanıt alınamadığı
düşüncesiyle otomatik olarak kapatılmaktadır. Eğer hatalı olduğunu
düşünüyorsanız, lütfen hata raporunu tekrar açmaktan çekinmeyiniz."

Bu yazıyı okuyan bir kullanicinin, kazara hatalı bir islem yapildiysa
bile bunun sonunda kizacagini ya da kusecegini sanmiyorum.

                   Doruk

Ek not: Madem kaygi(lari)n vardi, niye konu gundeme geldiginde bastan
dogru duzgun kafa yorup belirtmedin de, Turker zaman harcayip betigi
yazdi? Onun zamanina ve emegine yazik degil mi?