[Gelistirici] 2009.1 Yol Haritası

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
1 Eki 2009 Per 16:58:47 EEST

On 01 Ekim 2009 Perşembe 14:24:47 Türker Sezer wrote:
> Merhabalar,
>
> Oİ'den geçen CeBIT haberine ve çeşitli kaynaklardan (sdn vb.)
> kullanıcıların edindiği bilgilere göre CeBIT sırasında 2009.1
> sürümümüz test edilebilir olacakmış.

 Cebit sırasında Pardus standımız olacak. Bu standda bir kaç Pardus kurulu
bilgisayar da olacak ve içlerinde güncellenmiş 2009 yani 2009.1 e giden Pardus
sürümleri kurulu olacak.

 Bunlar dışında Cebit sırasında CD dağıtmak niyetindeydik, ancak bu kadar çok
hata düzelmişken  (özellikle kurulum sırasında kullanılan ekran kartı
sürücülerindeki iyileştirmeler, güncelleme sırasındaki dbus hatası vs.) 2009
sürümünü dağıtmaktan vazgeçtik. Dağıtacağımız sürüm 2009 sürümü yerine 2009.1
e giden bir sürüm olduğu için adını "Pardus 2009.1 Cebit Özel sürümü" koyduk.
Kararlılığı yerinde, "alpha" seviyesinde kararsızlık sıkıntısı olmayan, şu
anki depodan oluşturulmuş bir sürüm olacak.

 Bizim "test edilebilir 2009.1 deneme sürümü" diyeceğimiz sürümde mesela
kararsız / test edilecek bir KDE 4.3 ümüz olacak, ancak kararsız / test
edilecek bir sürümü binlerce CD olarak bastırıp Pardus'u tanıtmaya
çalıştığımız kullanıcılara vermek çok saçma olurdu, niye böyle yapacağımızı
düşündün anlamadım.

> Test edilebilir hali bu kadar yaklaşmış olan 2009.1 sürümümüzün eminim
> ki netleşmeye başlamış (hatta netleşmiş) bir sürüm takvimi de
> mevcuttur. Acaba bu sürüm takvimini ve bu sürüme eklenecek/yetişecek
> özellik listesini öğrenmemiz mümkün müdür?

 Şu anda net bir sürüm takvimi / özellik listesi yok. Tarih koyamayacağımız
bazı sıkıntılarımız (ekran kartı sürücüleri, güncelleme dbus hatası vs.)
çözülmesini beklemek durumundaydık, bunlar benim için olmazsa olmazdı. Bu
sorunlar büyük oranda çözülmüş görünüyor. KDE 4.3 ün durumu biraz daha
netleştikten sonra (şu anda Gökçen uğraşıyor) sürüm takvimi ve özellik
listesini çıkarıp burada duyuracağım.

 Ancak sürüm için "ben ne yapabilirim" diye soruyorsanız benim özellik listesi
duyurmamı beklemenize gerek yok. Yapılacak bir sürü iş ortada, örneğin
aylardır söylüyoruz, listeler çıkarıyoruz, paketleri(nizi) 2009 a
aktarabilirsiniz, ya da mesela hata takip sistemindeki kritik olduğunu
düşündüğünüz hatalara destek olabilirsiniz.

 Ayrıca 2009.1 için olmasının iyi olacağı özellikler aklınıza geliyorsa da bu
listede üzerinde konuşalım. Benim aklımda (Ozan'ın önerisiyle) grub menüsüne
Müdür'e fsck yaptıracak bir seçenek koymak var mesela. Becerebilirsem 2009.1 e
(hatta daha öncesine) hazır edeceğim.