[Gelistirici] pisi'de arama ve bulamama?

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
26 Mayıs 2009 Sal 20:23:49 EEST

2009/5/26 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>:
> Haklısın; fakat önerdiğin şekilde binary (ya da uygulama) isimlerini tag
> olarak kullanmak da bana mantıklı gelmiyor. Tag, birden fazla pakete
> verilebilir. Belki keyword desek daha doğru olur.

Evet, takı birden fazla pakete verilebilir, ama bu birden fazla pakete
verilmesi gerektiği anlamına gelmez ;)
Keyword demek de bana mantıklı gelmiyor, çünkü o da her birine ayrı
bir anahtar kelime verecekmişiz izlenimi uyandırıyor bende..

"kdebgsrv - KDE için tavla sunucusu ve kütüphanesi"ni "kdebgsrv, kde,
backgammon, server, library" diye etiketlediğimizi düşünelim. Şu anda
(elbette yine tahminen konuşuyorum) arama prosedürü (mantıken) şuna
benzer işliyor olsa gerek:

- paket isimlerinde ara
- paket açıklamalarında ara
- bunları birleştir (JOIN, UNION, UNIQUE, ne derseniz işte..)

Buna bir de anahtar kelimeleri (ben takılar diyeyim) eklersek:

- paket isimlerinde ara
- paket açıklamalarında ara
- takılarda ara
- bunları birleştir (JOIN, UNION, UNIQUE, ne derseniz işte..)

Ama isimlerde doğal olarak bulunan ve açıklamalara da elle girdiğimiz
"anahtar kelime"leri takılara dahil ettiğimiz taktirde:

- takılarda ara

Şeklinde bir eniyileştirme söz konusu oluyor ;)

> Her oyun farklı bir paketten çıkarsa açıklamasında nasıl olsa "Tavla oyunu"
> geçeceği için arama sorunu da kalmayacaktır. kdegames parçalamak için çok
> uygun bir örnek. Her uygulamayı ayrı paket yapalım demiyorum yoksa.

Ya da olur da "tavla" yerine "tvla" yazıldıysa vay halimize ;)

Fekat söylediklerine itiraz etmiyorum elbette.