[Gelistirici] texlive depo ve paketler

semen cirit semen at pardus.org.tr
24 Mayıs 2009 Paz 15:31:18 EEST

Selamlar,

> tex.live.base pek hoşuma gitmedi açıkçası. live ara bileşeni kaldırılıp
> doğrudan tex.{base,language,doc} şeklinde yapılabilir bence.

 texlive paketlerinin bir bileşen halinde durması daha mantıklı geliyor yine
de, texlive yerine başka bir uygulama geldiğinde, direk depodan bileşen
olarak atabiliriz ve daha kolay olur diye düşünüyorum,
Mesela günün birinde başka bir tex uygulamasının dökümanı bu doc bileşeni
altına girer ise ayıklamamız daha zor olur.
adını belki değiştirebiliriz.

> tex.latex yerine tex.addon olsa, sadece latex'e özgü zamazingo yerine tex
> +

latex ek sınıfları, stilleri vs. atsak,

bu olabilir.

> tex.tools -> tex.tool olmalı (yeni bileşendeki gibi tekil isimler
> kullanalım),

Bu kısmı buraya yanlış yazmışım review'de tool olarak duruyor.

> tex.base'e, tex + latex'i çalıştırmak için gereken minimum paketleri koysak
> yeni bileşen yapısına daha uyumlu olur.

Review dizinine koyduğun bileşen yapısında, tex.live.base bileşeninde otuz
> küsür paket var. Bunlar gerçekten base paketler mi? Bunların bazıları
> virtual
> bazıları addon paket gibi geldi bana. Örneğin texlive-latex ve
> texlive-latex3
> diye 2 paket var, İlki base ama diğeri addon, değil mi?

 Hepsi base paketler değil haklısın, unicode desteği ve ps-tree  desteği de
base paket içerisinde duruyor. Bunu düşünebiliriz.

doc ve language bileşenlerinden çok emin olamadım. bu ikisi birleştirilemez
> mi? bu paketlerin herbirinden ortalama 3-5 dosya çıkıyor. Kaç dosya çıktığı
> kriter değil tabi.

bu bileşenler içerisinde çok azla paket var bu yüzden iki ayrı bileşende
durması daha iyi gibi.

> Burada yazdığın liste karışık duruyor, depoda uygun bir yere koyarsan
> paketçilerden üzerine düşenler rahatça düzenleyebilir listeyi.

Haklısın bir liste hazırlayacağım.

Kolay gelsin.