[Gelistirici] texlive depo ve paketler

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
23 Mayıs 2009 Cmt 17:01:28 EEST

22 May 2009 Cuma günü (saat 15:22:41) Semen Cirit şunları yazmıştı:
> Selamlar Herkese,

Selam

> Depoda office altında bulunan tex bilşenini ana bileşen olarak
> değiştirmeyi düşündük ve bu bileşen altına da şu şekilde bir yapı gelecek:
>
> tex
>     latex
>     tools
>     live
>        doc
>        language
>        base
>
> Bu konuda ne düşünürsünüz?

tex.live.base pek hoşuma gitmedi açıkçası. live ara bileşeni kaldırılıp
doğrudan tex.{base,language,doc} şeklinde yapılabilir bence.

tex.latex yerine tex.addon olsa, sadece latex'e özgü zamazingo yerine tex +
latex ek sınıfları, stilleri vs. atsak,

tex.tools -> tex.tool olmalı (yeni bileşendeki gibi tekil isimler kullanalım),

tex.base'e, tex + latex'i çalıştırmak için gereken minimum paketleri koysak
yeni bileşen yapısına daha uyumlu olur.

Review dizinine koyduğun bileşen yapısında, tex.live.base bileşeninde otuz
küsür paket var. Bunlar gerçekten base paketler mi? Bunların bazıları virtual
bazıları addon paket gibi geldi bana. Örneğin texlive-latex ve texlive-latex3
diye 2 paket var, İlki base ama diğeri addon, değil mi?

Önerim kısaca şöyle:

tex
    addon	   # tex+ latex stilleri, sınıfları vs.
    tool	   # pdf/html/ps/png her türlü (la)tex->X dönüştürücü
    base	   # tex/latex çalışma ortamı için gereken minimum araçlar
    doc	   # ?
    language  # ?

doc ve language bileşenlerinden çok emin olamadım. bu ikisi birleştirilemez
mi? bu paketlerin herbirinden ortalama 3-5 dosya çıkıyor. Kaç dosya çıktığı
kriter değil tabi.

> Bunlar dışında depoda tetex, texmf, latex-unicode bağımlılığı bulunan
> paketlerin yeni bağımlılıkları şu şekilde olacak. Gözümden kaçan
> paketler ve bağımlılıkları olabilir. Review sürecinde bu sorunları hep
> beraber çözeriz.

Burada yazdığın liste karışık duruyor, depoda uygun bir yere koyarsan
paketçilerden üzerine düşenler rahatça düzenleyebilir listeyi.

Kolay gelsin

--
H. İbrahim Güngör  <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>