[Gelistirici] Paket sayfalarinda lspisi ciktilarini gormek

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
22 Mayıs 2009 Cum 20:31:28 EEST

Cok fazla istekte bulunuyor olabilirim, ama yine de eksikligini hissettigim
bir mevzuyu dile getirmek istedim. Bugun okulda ders arasindayken
laboratuvara gidip paketlerimdeki .so dosyalarinin ve dinamik calistirma
dosyalarinin yollarini kopyalayip eve geldigimde kullanilmayan direkt
bagimlilikleri temizlemeyi dusunuyordum ki, labarotuvardaki bilgisayarlarda
Pardus olmadigi icin elim kolum baglandi, yapamadim.

Ubuntu'nun[1] ve Fedora'nın[2] paket sayfalarinda paket dosyalari
listelenmis. Biz de boyle yapsak olmaz mi? Cok bir faydasi olmayacak ama az
cok ise yarayacak. Paketi kurmadan bile bu paket sayfalarina giderek hangi
dosyalara sahip oldugunu gormek gibi guzel bir firsatimiz olacak sadece =)
Tartisilir konu.

[1]: http://packages.ubuntu.com/jaunty/all/libwebkit-dev/filelist
[2]: http://koji.fedoraproject.org/koji/rpminfo?rpmID=1105030

--