[Gelistirici] 2009 çiftliği hazır a.k.a. fire in the hole

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
4 Mayıs 2009 Pzt 01:16:46 EEST

Barış Metin wrote:
> A yerine herhangi bir Qt uygulamasini, B yerine Qt'yi ve C yerine de
> libX11'i koyalim. ldd ciktisinda x11 kitapliklarini gorecegimiz icin
> her qt uygulamasina libX11 bagimliligi yazmamiz zorunlu oluyor. Dogru
> mu? Benim karsi ciktigim, ve anladigim kadari ile Fatih'in bahsettigi,
> bu durum.

- Eğer A hakikaten libX11'e bağlanıyorsa yazacağız evet,

- Eğer Qt, pkgconfig hatası yüzünden -lX11 getiriyor ve A paketi
--as-needed ile sorun yaşıyor
bu yüzden gereksiz yere linkleniyorsa, hatayı düzeltip linklenmemesini
sağlayacağız,

- Eğer A'nın ldd çıktısında libX11 var ancak objdump -p A | grep NEEDED
dediğimizde çıkan
DT_NEEDED değerlerinde libX11 yoksa objdump'a güvenip, libX11'i
yazmayacağız. ldd bazen linklenmediği ancak
bir alt bağımlılığının linklendiği kütüphaneleri gösterebiliyor, tam
sebebini bilmiyorum.