[Gelistirici] qt4.5'in durumu ve 2008 ?

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
31 Mar 2009 Sal 17:19:40 EEST

On Monday 30 March 2009 22:19:12 Mehmet Nur Olcay wrote:
> Merhabalar,

Selam,

> Qt4.5 paketlerine 2008 deposuna almayı düşünüyor muyuz yoksa 2009'a
> bırakıldığı gibi karar var mı ?
>
> Diğer dağıtımlarda durum nedir bilmiyorum ama çoğunun deposunda birçok
> yamayla beraber qt4.5 var görünüyor[1][2]. Bir sonraki kde4 sürümüyle ( ki
> 2 gün önce 4.2.2 taglandı ) beraber depoya alınabilse güzel olurdu.

Bakmadım ama kararlı sürümlerinde 4.5'e geçtiklerinden emin değilim,
verdiklerin cvs ve svn linkleri ki, dışardan bakıldığında bizim svn'de de 4.5
var :)

> Şu durumda webkit kullanan bir uygulama, örneğin contribdeki Arora, çok
> kötü durumda, qt4.4 ile flash desteği bile yok ama qt4.5 ile denediğimde
> acid3'te %97 yi buluyor.
>
> Qt4.5 i alma durumumuz yoksa da, daha önce listede mevzusu geçen[3] default
> qt4 flaglarının düzenlenmiş halini kararlı depoya alabilirsek güzel olur.
> Gökmen devel'da qt4.5'le beraber gerekli değişikliği yapmıştı. Ancak şu
> durumda qmake kullanan hiç bir uygulama bizim flagları almıyor sanırım.

Qt 4.4.4 çıkacak bugfix release olarak (4.5'teki çoğu hata düzeltmesi olacak
içinde), ben 2008 için ona geçmenin daha mantıklı olduğunu düşünmüştüm. Qt
API/ABI kırmadığını söylese de, KDE 4.2'nin düzgün çalışması için 4.5 ile
yeniden derlenmesi gerekiyor. Öte yandan, 4.5 ile gelecek bir çok güzellik de
var tabi, WebKit Flash desteği de bunlardan biri.

Şöyle yapabiliriz, KDE 4.2.2'yi paketlediğimizde Qt'ye strict dep. yazıp,
Qt'yi de 4.5'e geçirebiliriz. Tabi, iyi test etmemiz lazım, benim bildiğim
kadarıyla diğer uygulamaların yeniden derlenmesini gerektirmeyecektir ama
LastFM, skype gibi uygulamalar kırmamamız lazım.