[Gelistirici] component önerisi

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
29 Mar 2009 Paz 16:53:20 EEST

Onur Küçük wrote On 29-03-2009 16:15:
> On Sun, 29 Mar 2009 11:14:52 +0300
[...]
>  /etc/pisi/pisi.conf daki ldflags a ekliyorsun değil mi ?
>
>  "relink aşamasında" derken neyi kast ediyorsun anlamadım ? Bazı
> paketlerin as-needed dan faydalanması için biraz değiştirilmesi
> gerekebiliyor. Ana dağıtımların çoğu as-needed kullandığı için gerekli
> yamalar ya anageliştiricilere gitmiş durumda ya da dağıtımlar paketlere
> ekliyorlar, bu tarz sorunları çözmek sıkıntılı olmamalı artık.

libtool'da --mode=relink yazarak yeniden .la/.so oluşturabiliyoruz.
Şöyle bir uyarısı var.
libtool: install: warning: relinking abc.la

$ grep ldflags /etc/pisi/pisi.conf
ldflags = -Wl,-O1 -Wl,-z,relro -Wl,--hash-style=gnu -Wl,--as-needed

buna göre flaglara --as-needed eklenecek ve kütüphane temiz olarak
linklenceğini düşünebiliriz. Her zaman işe yarayamıyor :/. Örnekle, gtk2
paketindeki dosed olmasa kütüphanelere çöp bağımlılıklar yapışıyor.
Birçok autotools kullanan paket için durum aynı.