[Gelistirici] component önerisi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mar 2009 Paz 16:15:56 EEST

On Sun, 29 Mar 2009 11:14:52 +0300
Burak Çalışkan <burakclskn at gmail.com> wrote:

> Daha temiz ikili dosyalar için 2009'da --as-needed flag'ını
> kullanacağız. LDFLAG'a bunu eklemek genelde çözüm olmuyor. "relink"
> aşamasında başka kütüphaneler linkleniyor ve asıl amaç havada
> kalıyor. Eğer amaç sadce --as-needed ekleyerek bir nebze olsa
> temizlemek ise diyecek sözüm yok.

 /etc/pisi/pisi.conf daki ldflags a ekliyorsun değil mi ?

 "relink aşamasında" derken neyi kast ediyorsun anlamadım ? Bazı
paketlerin as-needed dan faydalanması için biraz değiştirilmesi
gerekebiliyor. Ana dağıtımların çoğu as-needed kullandığı için gerekli
yamalar ya anageliştiricilere gitmiş durumda ya da dağıtımlar paketlere
ekliyorlar, bu tarz sorunları çözmek sıkıntılı olmamalı artık.

> Gelişmeleri görmek için, geçen günlerde develdeki system.base'i -D
> ile emerge ediyordum. Bırakın görmeyi, system.base derlenmedi.

 2008 üstünde 2009 system.* ı drekt emerge ile kurman zor zaten.
system.* da herşey birbiri ile bağımlı olduğu için önce elle kendi
aralarında birbirlerini kullanacak şekilde derleyip (tabi ki bilmem
kaç kere derliyoruz ki tüm paketlerin birbirlerinin son sürümünü
kullandığından emin olalım) daha sonra bu elle yapılmış sistemle bu
paketleri pisi paketleri olarak bir daha derliyoruz. Buna bootstrap
deniyor. Tam bir tavuk/yumurta ilişkisi, "yeni gcc derlemek için yeni
gcc lazım" gibi bir durum. Sıkıntılıdır biraz ama bu aşamayı 2009 için
geçtik.

> Başka bir şey ise, önerilerdeki gtk2->gtk geçişi. Bunun gibi bir
> geçişin olmaması taraftarıyım. Bunca yıl geçmesine rağmen başka
> dağıtımların depolarında gtk <=1.20 paketi var. Birçok dağıtımda ise
> gtk2.

 tamamdır gtk2 kalsın, bu tarz isim değişiklikleri biraz kozmetik
aslında, bazı yerlerde (kaffeine-kde4 gibi) 2009 çin değiştirmemiz
gerekecek ama bazı yerlerde (gtk-gtk2 gibi) değiştirmemiz çok da önemli
değil.