[Gelistirici] component önerisi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Mar 2009 Paz 02:03:27 EET

 Merhaba,

 [1] adresinde yeni component yapısı için şu anki devel paketlerinin
nereye gideceğine dair bir liste koydum. Arada çok net noktalar olduğu
gibi belirsiz gibi görünen yerler var. Ancak 100% başarılı bir bileşen
yapısı çıkabileceğine de fazla bir inancım kalmadı, ne yaparsak yapalım
bir "diğerleri" kısmı kalıyor mutlaka. Bir iki paket için de başlı
başına bir bileşen atamak çok mantıklı gelmiyor.

 - system.base ve system.devel aileleri dağılmadı, system.doc yine aynı
şekilde mevcut (system.* daki bir paket doc ve kendisi olarak ayrılırsa
dosyalarını koyabilsin diye)

 - Genel olarak paketler "ana görevleri" baz alınarak dağıldı.

 - Bir ailenin temel bileşenlerinden olan paketler o ailenin altına
yerleştirildi.

 - Kitaplıklar gentoo benzeri "library" olarak alt bileşenlere ayrıldı,
bu ayrım özellikle 2009 da paket yöneticisinin performansı için de bize
rahatlık sağlayacak. IsA tag larda library işaretlemeye de devam
edeceğiz, örneğin bir paketten hem uygulama hem de kitaplık çıkıyor
bilgisini kaybetmemize hiç gerek yok

 - Bazı bileşenler (KDE, programming.language gibi) aile olarak
tanımlanıp kendi içlerinde bütünlük sağlanmaya çalışıldı.
Programming.language.hede bileşeni hede programlama dili için
temel bileşenler, ayrıca kullanılabilecek "eklenti kitaplıklar" olarak
yerleştirildi. Benim niyetim ana görevi kitaplık olmak değil de
uygulama olmak olan paketlerin diğer bileşenlere dağılması, bir
programlama dilinin kitaplığını geliştiren paketlerin de
programming.language.hede altına konması.

 programming.language.hede yerine direkt language.hede şeklinde bir
yapı daha mantıklı olabilir, ancak bunun l10n ile karışması gibi bir
çekincem var, yine de bu konuda kararsızım

 - Dağılımda yanlışlar olabilir, bütün paketleri iyi tanımak mümkün
değil, ve malesef bir miktar pakette de açıklamasını okuyunca ne
yaptığı anlaşılmıyor. Lütfen paketlerinizi kontrol edin, yanlış yere
gittiğini düşündüğünüz paketleri doğru yerleri ve nedeni ile haber
ederseniz düzelteyim. Burada

 pisi it -c x.y.z

 ya da

 pisi la -c x.y.z

 yapan bir kullanıcıyı düşünerek karar vermek daha rahat oluyor

 - İsimlerde değişiklikler yapabiliriz, programming.language yerine
developement.language olabilir mesela. i18n isimleri de l10n olarak
değiştirmek daha mantıklı duruyor

 - Liste tamamen bitmedi. Bir kaç dağılımı yapılabilecek paket var.
Onlar dışında mevcut kategorilerde bir yere koyamadığımız bir seri
kitaplık var, bunları programming.library altına koymayı düşünüyorum.
Aslında "programming olmayan library mi olur" düşüncesiyle o bileşeni
açmamak için çok uğraştım ama içinden çıkamadım. Bir alternatif, tool
bileşeninin adını misc yapmak ve onun içinde library açmak, belki
böylesi biraz daha akla yatkın olur.

- contrib deposuna bakmadım, ana bileşenler oturduktan sonra da contrib
deposunun aynı şekilde düzenlenmesi gerekiyor. Contrib deposunda olması
gereken ama [1] listesinde olmayan bileşenler de var (desktop.xfce gib),
onları da belirledikçe gerektikleri yerlerde ekleriz.

 Bir kaç gün içinde bu işi bitirip, depolar vs. ile ilgili diğer
konuları da netleştirip 2009 u derlemeye başlamak istiyorum. Bahar
temizliği yapmak için 2009 u öteledik ama artık aktif olarak 2009
sürümüne odaklanma zamanı gedi geçiyor. Bu konuya öncelik verip bir an
önce bitirelim.

 Konu toparlandığında geçmişlerinin kaybolmaması için paketleri
taşıyarak devel i oluşturacağım.

 Ne diyorsunuz ?

[1] http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/component/onur/component