[Gelistirici] [Contrib-commits] r9957 - in 2008/applications/archive/xarchiver: . files

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
26 Mar 2009 Per 12:34:27 EET

2009/3/26 <contrib-commits at pardus.org.tr>

> +    <Package>
> +        <Name>thunar-xarchiver-plugin</Name>
> +        <IsA>data</IsA>
> +        <Summary>Wrapper script to create and extract archive files in
> Thunar</Summary>
> +        <RuntimeDependencies>
> +            <Dependency>thunar-archive-plugin</Dependency>
> +            <Dependency releaseFrom="2">xarchiver</Dependency>
> +        </RuntimeDependencies>
> +        <Replaces>
> +            <Package releaseTo="1">xarchiver</Package>
> +        </Replaces>
> [...]

Mehmet şu değişikliği geri almanı talep ediyorum. Dün de konuşmuştuk ki,
xarchiver'a thunar-archive-plugin ve dolayısıyla Thunar bağımlılığı yazmaya
gerek yok. Eğer kullanıcı Xfce kullanıyorsa, zaten büyük bir olasılıkla
Thunar yüklü demektir ve .tap dosyasını rahatlıkla kullanır. Xfce
kullanıcısı değilse, Xarchiver bu özelliği devre dışı bırakır.

Demek istediğim, wrapper olarak tanımlanan *opsiyonel* bağımlılıklar için
paket ayırmak tamamen anlamsız. Eğer configure aşamasında --enable-thunar
gibisinden bir parametre olsaydı, belki bu yaptığını mantıklı bulabilirdim;
ama şimdi bir eklentinin bir başka eklentiye bağımlı olmasının bile ilginç
geldiğini anlamanı istiyorum. Sadece Xarchiver yükleyip "Neden sağ
tıkladığımda \"Buraya Aç\" seçeneğini göremiyorum?" gibi saçma sorular soran
Xfce kullanıcılarının türemesini istemiyorum.

Ayrıca dün gece de dediğim gibi, senin mantığında paketleri paketleyecek
olsaydık, qt'yi, kde paketlerini, openoffice'i, firefox'u dilim dilim
doğrayıp parça parça paketlememiz gerekecekti. Düşünsene, adam OpenOffice
yüklüyor beraberinde kdelibs de geliyor, ne kadar aptalca, öyle değil mi?
Veya Firefox'u sileyim derken silinmedik paket bırakmaması...

Saygılar..

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net