[Gelistirici] hata takip sisteminde "later" kullanimi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Mar 2009 Cmt 08:27:04 EET

Merhaba,

Fri, 20 Mar 2009 21:23:10 +0200, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> :

>  Burada çekincem, "vakitsizlik" ile "ilgisizliğin" birbirine girmesi
> ve bir anda bir sürü hata kaydı later olarak işaretlenip ölüme terk
> edilmesi. Şu anki halinden daha kötü olmaz ama "sessizlik" kadar "uzun
> süre later kalan hata" da sıkıntı. Onun için de birşeyler yapabilirsek
> güzel olur aslında.
Acikcasi bunlari ayiralim dememin nedeni de, bunun icin bisiler
yapilabilmesi.

Terk edilen hatalarin adi konursa (tipki yeni paket istekleri ya da
bakicisiz paketlerde oldugu gibi) gelistiricilere ve gelistirici
adaylarina "bakin burada ilgilenebileceginiz bircok hata var kimsenin
ilgilenmedigi" deme olanagi olur. gelistirici/developer.pardus.org.tr
'den "ilgi bekleyen hatalar" gibi bir baslikla olabilir bu.

Tipki paketlerde oldugu gibi, evet, herkes herkesten hata isteyebilir,
ben bunu cozecegim diye ustlenebilir. Ama adının konmasi, bunun
gerektiginde insanlarin "alin burada cozulecek hata var bir suru" diye
yonlendirme yapilmasini mumkun kilar.

Bir anda 10 kisi atlayip hata mi cozer bundan sonra derseniz,
sanmiyorum. Ama en kotu olasilikta ortadaki kargasa bir nebze azalir,
hangi hatalarla ilgilenmiyoruz bizler de biliyor oluruz. Cunku dedigin
gibi su anki durumdan daha kotu olmasi zor.

>  Otomatik durum değiştirmek benim işime gelmiyor. Misal benim
> üzerimdeki bir hatada, ilgili hata kaydı bizim hata sistemimizde
> aktif olmayabilir ama ana geliştiricileri ile sorunu tartışma, çözüm
> üretme üzerine uğraşmaya devam edebiliyorum. Bu genelde 1 ay sürmüyor
> ama otomatik olarak later işaretlenirse hata için ana geliştiricileri
> dürtmeyi unutabilirim.
Bu otomatik durum degistirme isi ornegin gunde bir yapiliyorsa, bir
sonraki gun isaretlenecek hatalara bakilip, sahiplerine "allooo hataniz
gidiyor bak durum degisikligine" diye bir uyari e-posta atsak?

                   Doruk