[Gelistirici] hata takip sisteminde "later" kullanimi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
20 Mar 2009 Cum 21:23:10 EET

On Sun, 8 Mar 2009 17:33:03 +0200
Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr> wrote:

>  Bircok gelistiricinin uzerinde onlarca hata var, bunlarin bir kismi
> aylar hatta yillar mertebesinde ilgi gormemis durumda. Bircogunuzun
> gozunde buyudugune, "bir baslarsam icinden cikamam" diye dusundugunu
> tahmin ediyorum.

 keşke öyle olmasa, herkes üzerindeki hatalara sevgi gösterse,
kullanıcılar mağdur olmasa (hayat bayram olsa :)

>  Demem odur ki, Bugzilla'nin "later" denen kavramini artik kullanima
> gecirelim. Bir hatanin hata oldugunun farkindaysak ama o anda
> ilgilenmeyi dusunmuyorsak, onu "later" olarak isaretleyelim.
>
>  Bu su anlama gelir, "evet, bir hata" ve "hayir, su anda ilgilenecek
> vaktim yok, hemen cozulmesini istiyorsaniz baska biri bunu yapmali".
>
>  Boylece hem gercekten sadece kisa vadede ilgilenmeyi dusundugumuz
> islerin listesini alabilir ve hata takip sistemini anlamli bicimde
> kullanabiliriz, hem de kullanicilara sahte umutlar dagitmamis oluruz.

 Burada çekincem, "vakitsizlik" ile "ilgisizliğin" birbirine girmesi ve
bir anda bir sürü hata kaydı later olarak işaretlenip ölüme terk
edilmesi. Şu anki halinden daha kötü olmaz ama "sessizlik" kadar "uzun
süre later kalan hata" da sıkıntı. Onun için de birşeyler yapabilirsek
güzel olur aslında.

>  "Kisa vade"yi bir ay olarak tanimlayabiliriz ornegin (bakicisiz paket
> suresi gibi).
>
>  Hatta unutulmasi durumunu kolaylastirmak icin bir aydir hic yorum
> gelmemis hatalari otomatik olarak "later" diye isaretlemeyi
> onerecegim.

 Otomatik durum değiştirmek benim işime gelmiyor. Misal benim
üzerimdeki bir hatada, ilgili hata kaydı bizim hata sistemimizde aktif
olmayabilir ama ana geliştiricileri ile sorunu tartışma, çözüm üretme
üzerine uğraşmaya devam edebiliyorum. Bu genelde 1 ay sürmüyor ama
otomatik olarak later işaretlenirse hata için ana geliştiricileri
dürtmeyi unutabilirim.

>  Boylece herkesin hata takip sistemindeki hatalariyla daha kolay
> ilgilenebilecegini umuyorum.
>
>  Ne dersiniz?

 keşke bunlara gerek kalmasaydı derim