[Gelistirici] Çekirdek modülleri arayüzü hakkında eleştiri/görüşler ve System Manager

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Mar 2009 Sal 00:06:02 EET

On Mon, 9 Mar 2009 21:40:37 +0200
Furkan ÇALIŞKAN <caliskanfurkan at gmail.com> wrote:

> /uludag/trunk/kde4/kernel-modules-manager dizininde Qt4 ve ÇOMAR'ı
> biraz daha iyi öğrenmek için yazdığım ve ÇOMAR'a ait Boot.Modules
> modelindeki operasyonları (modül ekleme/kaldırma, blacklist'e
> alma/silme, autoload'a ekleme/kaldırma) kolayca gerçekleştirmeye
> yarayan bir arayüz var.  Stajımın bitimine doğru Bahadır'la konuşmuş
> ve ek proje olarak almıştım fakat bitirmedir, ödevlerdir derken yeni
> yeni dişe dokunur bişeylere benzedi. Hem biraz bu GUI hakkında
> eleştirileri/önerileri almak (niye bu kadar çok sağ tıklamak
> zorundayız gibi... :) )

 eline sağlık, ilk fırsatta bakacağım :)

> hem de akıbetini sormak istiyorum. Toplantıda system manager'e entegre
> edilebileceği konuşuldu fakat system manager nasıl bir şey olacak onu
> da sormak benim yeni aklıma geldi. :)

 System-manager net olarak adı konmuş bir araç değil. Ancak sistemi
yönetirken bazı tüm sistemi yönetirken gerekebilecek ayarları
ayarlayacak bir aracımız olmadığı için bu ihtiyacı dolduracak bir şey
olsa (biraz karışık bir ortam olsa da) ne güzel olur şeklinde bir
temennimiz var. Adının system-manager olmasına da gerek yok belki daha
güzel bir şeyler yapılabilir.

 Şu anda ilk aklıma gelenler, kurulu sistemin öntanımlı dilini, klavye
haritasını (trq/trf örneğin), splash / grub temasını, belki öntanımlı
masaüstü giriş ortamını (DM, head_start ayarı dahil), sistemin
zamandilimini, vs. grafik ortamdan Çomar ve arkadaşları ile
ayarlayamıyoruz. Bu ayarların hepsi sistemin genelinin ayarları olduğu
ve birbirleri ile temelde çok da fazla ortak noktaları olmadığı için
"bir araçta hepsi hallolsa, adı system-manager olsa" gibi bir fikrimiz
var. Kabaca pek çok işin nasıl yapılacağını biliyoruz, bazıları için
altyapı da hazır ama henüz hayata geçmedi.

 Bootmodules arayüzü de belki system-manager ın içinde bir bileşen
olarak ya da belki ayrı bir yazılım olarak bulunabilir. Bu konuda henüz
adı konmuş bir şey yok aslında.