[Gelistirici] *la dosyaları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Mar 2009 Pzt 21:58:24 EET

Pazartesi 09 Mart 2009 tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Nedir, ne işe yarar, 2009 yolunda actions.py'de silecek miyiz bunları,
> kalacaklar mı? Pulseaudio bunları kullanarak plugin yüklüyormuş falan
> yazıyor[1].

Verdiğin [1] nolu linkte çok güzel söylemiş bence:

"So do we need the .la files to link to the libraries or not? The answer is
“not always”. If the library only installs a shared copy of itself, the .la
file is unneeded on modern Linux and *BSD systems, if the library also
installs a static copy, it might be needed for static linking to work
properly, as the library can have extra dependencies.

In a perfect world, every static library needing dependencies would have its
own .pc file for pkg-config, and every package trying to statically link to
that library would be using pkg-config --static to get the libraries to link
to. Unfortunately we’re not in a perfect world."

Söylediği gibi bazı problemlere de yol açıyor bu .la dosyaları. --as-needed'da
karşılaşılan option'ların yanlış sırada olması probleminin bir kısmı bu
dosyalar yüzünden oluyor. pkgconfig ile bu iş daha doğru yapılıyor anladığım
kadarıyla.

Ben de sanal bir makinada X paketlerini vs. .la dosyalarını silerek derlemeye
çalıştım bir süre. Bunların arasındaki bir tane .la dosyası diğer .la
dosyalarının da bulunmasını gerektirebiliyor. Oysa tüm .la'lar silinirse
paketler sorunsuz derleniyor. Yani .la silmeye başlayacaksak bu işi baştan
yapmamız lazım.

> Aynı şekilde KDE3 plugin yüklerken *la kullanıyormuş, KDE4'te düzeltilmiş,
> vs.vs.

plugin'ler için özel bir durum olabilir. Sorun çıkarıyorsa bunlar
bırakılabilir. Bunlar yukarda bahsettiğim zincirleme reaksiyonu oluşturmuyor
:) Fedora, pulseaudio'da da siliyor bu arada.

Fedora uzun süredir siliyor bu dosyaları. Tecrübesinden faydalanma fırsatımız
var bir de. Ama diğer yandan başımıza hiç beklemediğimiz bir sorun gelir mi,
çıkarsa geri adım atmak 2009'u geciktirir mi bilemiyorum açıkçası.