[Gelistirici] State of Pardus Tests

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
9 Mar 2009 Pzt 15:32:44 EET

On Wednesday 04 March 2009 15:00:25 Serbulent UNSAL wrote:
> Merhaba,
>
> Geliştirici toplantısında test süreçlerinin şu anki durumunun bütün
> geliştiriciler tarafından tam olarak bilinmediğini fark ettim. Bunun için
> şu anki durumu aşağıda özetledim.

Merhaba,

Test süreçlerini hızlandırmak ve testlere katılımı arttırmak amacıyla
testlerin yapılışı ile ilgili test takımının sorunlarını tartıştık testci
listemizde. Bunun sonucunda bir takım değişiklikler yapmayı planlıyorum test
metodlarımızda, bunları sizlerle de paylaşmak istedim. Eğer önemli bir itiraz
gelmezse önümüzdeki ilk testden itibaren adım adım uygulamaya başlayacağım
bunları.

1- Her test öncesi yeniden kurulum yapılması katılımı düşüren sebeplerden
birisi olarak öne çıkıyor. Bunun için bundan sonra her test öncesi yeniden
kurulum yapmayacağız. Yine testci deposundan güncellenen bir sistem ile
çalışacağız. Ancak gerekli durumlarda ve/veya belirli periyotlarda ( 45 - 60
gün gibi ) yeniden kurulum yapacağız.

2- Bütün paketlerin kurulduğu senaryoyu yalnız ben test edeceğim ( tabi başka
gönüller olursa onlara da hayır demeyiz :) ).

3- Geriye kalan işlev testlerini 2'ye ayıracağız. Birinci bölümde bir kişinin
test etmesi yeterli olan paketler yer alacak. İkinci kısımda mümkün olduğunca
fazla kişi tarafından test edilmesi istenen donanım bağımlı paketler
bulunacak. İlgili testi bitiren kişi testin sonucunu her test için wiki de
oluşturacağım tabloda işaretleyecek. Böylece insan kaynağımızı biraz daha
verimli olarak dağıtabileceğiz.

4- Yukarıdaki 2 madde kota sorununun aşılmasına da yardımcı olacak. Her testçi
sadece test edeceği paketleri kuracak.

5- Kota sorununa yardımcı olacağını düşündüğüm bir diğer değişiklik ise testci
deposuna mümkün olduğunca yeni paket yerine delta paketlerini almak olacak.
Böylece yeni paketin tamamını değil yalnız bir önceki sürümle arasındaki farkı
indirmek yeterli olacak.

6- Testler için belirli programları çokça kullanan kişilerden faydalanmak
aklımdaki düşüncelerden birisi, bu konuda temaslar sürüyor diyelim şimdilik...