[Gelistirici] State of Pardus Tests

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
4 Mar 2009 Çar 15:00:25 EET

Merhaba,

Geliştirici toplantısında test süreçlerinin şu anki durumunun bütün
geliştiriciler tarafından tam olarak bilinmediğini fark ettim. Bunun için şu
anki durumu aşağıda özetledim.

Test takımının şu an için 81 kayıtlı üyesi var. Bunların 15-20 kadarı aktif.
Her teste ise ortalama 6-10 arası testçi katılıyor.

Test ekibinin sayısını zaman zaman Oi de yapılan haber ve duyurular ile
arttırmaya çalışıyoruz. [3]

Her test öncesi test deposundan ACK alan paketler ve stable depo ile yani bir
depo oluşturuluyor, bu depoda kırık ters bağımlılıklar test ediliyor ve
testçiler yeni kurulmuş sistemlerine bu depodan kurulum ve güncelleme yapıyor.

İş gücü sebebiyle test edilen paketleri dağıtım için önemi, gerektirdiği iş
gücü, nasıl test edileceğine dair bilgi birikimi gibi kriterlere göre
ayırdığımız ( ki ne yazık ki bunlar tamamen benim tercihlerime göre şekillendi
şu ana kadar ) paketlerin bir bölümüne yalnız kurulum testi uygularken ( [1]
adresinde bulunan 1046 paket )  diğerlerini ise ( [2] adresinde bulunan 215
paket ) biraz daha detaylı olarak test ediyoruz. [4]

Her test öncesi bu listelerde bulunmayan ACK alan paketler anlattığım
kriterlere göre bu iki listeden birine ekleniyor. Ve sonuçta ACK alan
paketlerden [2] adresinde bulunanlar için işlev testleri uygulanıyor. Test
sonucu karşılaşılan hatalar testci listesinde tartışılarak eğer geçerli bir
hata olduğu test edilirse raporlanıyor.

[1]
http://tr.pardus-wiki.org/Yaln%C4%B1z_kurulum_testine_tabi_tutulacak_paketler

[2] http://cekirdek.pardus.org.tr/~serbulent/test_html/

[3]
Somut bir veriye dayanmasa da yaptığım kişisel bir gözlem testler arasındaki
zaman dilimi arttıkça teste aktif testçi sayısı azalıyor. Ayrıca kısa sürede
çok sayıda paketin test edilmesi gerektiğinde de teste katılım miktarı
azalıyor. Bu sebepten yeni tasarlanacak test sistemi için kriterlerden birisi
test işini küçük parçalar halinde süreklilik içinde yapabilmek olmalı.

Testçilerin sayısına etki eden bir diğer faktör ise teste başlamadan önceki
kurulum ve paket yükleme safhalarının bir süre sonra oldukça sıkıcı bir hal
alması. Bu safhayı package-manager ile gerçekleştirmemiz sebebiyle şimdilik
test edilecek bütün paketleri otomatik olarak yükleyemiyoruz. Test işini
kolaylaştırmak amacıyla kullanılan ASİT ( A Simple Test Viewer ) ile buna bir
çözüm bulmaya çalışıyorum, ancak son noktada muhtemelen package-manager'ı
konsoldan çalışırken paket listesi alacak biçimde yamalamak gerekecek.

[4]
Bu noktada doğru olan bu listede de daha önce pek çok kez dile getirildiği
gibi testlerin paketçiler tarafından yazılması veya en azından yazılan
testlerin denetlenmesi. Ancak üzerinde 100+ paket bulunan geliştiricilerden
bunu beklemek de kolay değil.