[Gelistirici] Test süreçleri için yeni süreç tasarım taslağı

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
9 Mar 2009 Pzt 12:45:44 EET

On Thursday 05 March 2009 16:17:53 Serbulent UNSAL wrote:
> Merhaba,
>
> Daha önce özetlediğim geliştirici görüşlerinden yola çıkarak [1], bir
> gereksinim belgesi oluşturmuştum [2]. Bu belgeyi temel alan yeni bir test
> süreci tanımlamaya çalıştım [3]. Buradaki tartışmalarla şekillenecek pek
> çok ekleme çıkarma ve değişiklik yapılabilir süreçte. Taslakla ilgili
> olumlu/olumsuz eleştirilerinizi bekleriz.
>
> [1]
> http://tr.pardus-wiki.org/Test_S%C3%BCreci_i%C3%A7in_%C3%96neriler
>
> [2]
> http://tr.pardus-
> [...]

Paket ayrıştırma işleri biraz daha vakit alacak gibi duruyor. Bu arada şöyle
yapmayı planlıyorum;

Bir sonraki testin ardından şu an için sadece kurulum testi yaptığımız
paketleri takip etmeye başlayacağım.

Bunlardan ( depoya girmelerinin ardından yeni hata raporu açılmamış olanlardan
) depoda 7 günü dolduranları ( ack/nack beklemeden ) yerelimdeki kararlı
depoya ekleyerek bir kurulum ve ters bağımlılık testi gerçekleştireceğim.

Sorunsuz olanları geliştirici listesine yazarak kararlı depoya alınmalarını
isteyeceğim.

Paket ayrımı belirginleşene kadar bu şekilde çalışmamıza başta sürüm
yöneticimiz olmak üzere itirazı olan var mıdır ?

PS: Bu daha önce belirttiğim sistem de hafta sonları ve tatilleri dikkate
almadığımı fark ettim. Ben mümkün olduğunca bu günlerde de testlere devam
etmeye çalışacağım ancak yine de, test deposundaki bekleme süreleri bu günlere
denk gelen ve depo testi yapılması gereken paketler için 1-2 günlük gecikme
olabilir.