[Gelistirici] Test süreçleri için yeni süreç tasarım taslağı

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
5 Mar 2009 Per 22:02:48 EET

On Thursday 05 March 2009 20:36:09 Mete Alpaslan wrote:
> [...]
>
>  " Özel isteklerin nasıl yapılacağı ve paketlerin sürelerinin dolup
> dolmadığının nasıl takip edileceği, paket test deposundayken hakkında yeni
> hata raporu açılıp açılmadığının takibi ve her bir paket için test onayının
> nasıl alınacağı konusu henüz net değildir. En iyi çözüm bütün bu işlevleri
> içeren bugzilla destekli bir web uygulamasıdır. Ancak bu uygulama yazılana
> kadar bu işlerin manual olarak yapılması imkan dahilinde olabilir.  "
>

> ASAP olarak atanan bir pakette son gün hatta son birkaç saat  içerisinde
> yeni bir özel test isteği gelirse 7 günlük süreç tekrar başlatılacak mı?

Yok özel test isteklerinin paketin commit isteği ile beraber yapılması
gerekiyor. Dışarıdan istek kabul etmiyoruz :)

> Security olarak işaretlenen ama sadece buffer overflow yada başka bir atağı
> karşılayan ve son kullanıcı için önemli olmayan pakette ( mesela
> tomcat-servlet-api-5.5.27-2-2.pisi) security olduğu için 1 gün içersinde
> depoya almaya gerek var mı?

Bunları nasıl ayırabiliriz hiç düşünmedim açıkcası. Belki güvenlik ekibimiz
öneride bulunabilir bize...

> Düşünülenler güzel olsa da bu aşamaların önemli birçoğunun otomatik olmadan
> yapılması dahilinde hem test ekibini hem de paketçileri çok zorlar ve
> şimdiden daha kötü bir aşamaya gelebiliriz :)

+1 . Ancak otomasyonun önceliği konusunda farklı düşünceler de mevcut. Onları
da belgeye yansıtayım dedim. Zaten bu kısmı genel eğilime göre netliğe
kavuşturabiliriz diye düşünüyorum.

--
Serbülent