[Gelistirici] hata takip sisteminde "later" kullanimi

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
8 Mar 2009 Paz 17:33:03 EET

Merhaba,

 Aslinda bunu gelistirici toplantisinda konusmak istiyordum bunu ama
Bugzilla'ya sira gelmedi.

 Bircok gelistiricinin uzerinde onlarca hata var, bunlarin bir kismi
aylar hatta yillar mertebesinde ilgi gormemis durumda. Bircogunuzun
gozunde buyudugune, "bir baslarsam icinden cikamam" diye dusundugunu
tahmin ediyorum.

 Demem odur ki, Bugzilla'nin "later" denen kavramini artik kullanima
gecirelim. Bir hatanin hata oldugunun farkindaysak ama o anda
ilgilenmeyi dusunmuyorsak, onu "later" olarak isaretleyelim.

 Bu su anlama gelir, "evet, bir hata" ve "hayir, su anda ilgilenecek
vaktim yok, hemen cozulmesini istiyorsaniz baska biri bunu yapmali".

 Boylece hem gercekten sadece kisa vadede ilgilenmeyi dusundugumuz
islerin listesini alabilir ve hata takip sistemini anlamli bicimde
kullanabiliriz, hem de kullanicilara sahte umutlar dagitmamis oluruz.

 "Kisa vade"yi bir ay olarak tanimlayabiliriz ornegin (bakicisiz paket
suresi gibi).

 Hatta unutulmasi durumunu kolaylastirmak icin bir aydir hic yorum
gelmemis hatalari otomatik olarak "later" diye isaretlemeyi onerecegim.

 Boylece herkesin hata takip sistemindeki hatalariyla daha kolay
ilgilenebilecegini umuyorum.

 Ne dersiniz?

                   Doruk