[Gelistirici] debug paketleri

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Mar 2009 Paz 02:01:28 EET

On Sun, 8 Mar 2009 00:58:20 +0200
Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com> wrote:

> [...]
> debug çıktısı almak için birden fazla paket oluşturmamız gerekecek.
>
> A paketi, libfoo 'ya depend etsin. Libfoo da libbar'a bağımlı olsun.
> Libbar'dan kaynaklanan bir hata için, bu her 3 paketi debug
> sembolleri ile derlememiz gerekmeyecek mi? Sonuçta biz hatanın
> nedenini anlayabilmek için uygulamanın nereye çağrılar yaptığını
> bilmeliyiz ve libbar'a yapılan çağrı şu şekilde gerçekleşecek;
>
> A paketi -> libfoo -> libbar -> libbar_get_something()
>
> Bence bu geliştiriciye zorluk çıkaracak, zira çoğu zaman sadece tek
> paket değil de, birden fazla paketi derleyip kullanıcıya kurmasını

 Bu zaten gerekli, glibc başta olmak üzere :)

 Yine de bütün paketlerin debug paketine ihtiyacı yok, herhalde
depodaki paketlerin yarısı  ya da 1/3 ü kadar paket için debug paketine
ihtiyacımız olacak. Bir sürü doc, ikon, perl, python, php vs. paketimiz
var.

 Debug sembolu içermeyen debug paketlerinin otomatik olarak
oluşmamasını sağlamıyorsak sağlamak iyi olur.

> Çağlar sorunun zaten çözüldüğünü söylemiş. Ben debug paketlerinin ana
> depoda yer alması taraftarı değilim. Aşırı derecede kalabalık
> yapacak. Bunun yerine pardus-2008-debug gibi bir depo oluşturmak ne
> kadar maliyetli olur, zaman/iş gücü açısından? Tamamen otomatik
> olacağından pek bir işgücü gerektirmese gerek.

 Debug paketleri bence de ayrı depo olmalı, tamamen otomatik
olursa iyi olur