[Gelistirici] debug paketleri

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
8 Mar 2009 Paz 00:58:20 EET

On Sunday 08 March 2009 00:12:39 Gökçen Eraslan wrote:
> Bunun yerine,
> mesela xorg, kde, qt, kernel, openoffice, firefox ve derlenmesi gerçekten
> uzun süren bir kaç paket daha olsa yeterli olur.

Bu mantıklı görünüyor ancak senaryoyu şöyle düşünürsek, kullanıcıdan debug
çıktısı almak için birden fazla paket oluşturmamız gerekecek.

A paketi, libfoo 'ya depend etsin. Libfoo da libbar'a bağımlı olsun.
Libbar'dan kaynaklanan bir hata için, bu her 3 paketi debug sembolleri ile
derlememiz gerekmeyecek mi? Sonuçta biz hatanın nedenini anlayabilmek için
uygulamanın nereye çağrılar yaptığını bilmeliyiz ve libbar'a yapılan çağrı şu
şekilde gerçekleşecek;

A paketi -> libfoo -> libbar -> libbar_get_something()

Bence bu geliştiriciye zorluk çıkaracak, zira çoğu zaman sadece tek paket
değil de, birden fazla paketi derleyip kullanıcıya kurmasını söyleyecek.

Çağlar sorunun zaten çözüldüğünü söylemiş. Ben debug paketlerinin ana depoda
yer alması taraftarı değilim. Aşırı derecede kalabalık yapacak. Bunun yerine
pardus-2008-debug gibi bir depo oluşturmak ne kadar maliyetli olur, zaman/iş
gücü açısından? Tamamen otomatik olacağından pek bir işgücü gerektirmese
gerek.