[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
7 Mar 2009 Cmt 19:56:05 EET

Cumartesi 07 Mart 2009 tarihinde, Ahmet AYGÜN şunları yazmıştı:

> Birbirimize demagoji yapmaya gerek yok bence. Konuya örnek insanlar zaten
> Türkçe bilip İngilizce bilmeyen insanlar.

Cevap vermek için sakinleşmeyi bekleyemeyeceğim; kusura bakmayın.

> Wiki açıldığından beri boş, ne Türkçe ne İngilizce belge deryası olamadı.
> Harekete geçmek için ne bekliyoruz anlamıyorum. Sürekli bleeding edge
> olacağız diye belgelendirme çalışmalarını ikinci plana atıyoruz ancak hem
> Türkçe hem de İngilizce anlatımlarımız eksik olduğu için zaten potansiyel
> geliştiricileri çekemiyoruz.

bleeding edge?

Nasıl bleeding edge olduğumuzu anlatayım sana: Elimizdeki insan gücü
dolayısıyla yılda bir sürüm çıkıyor. Dolayısıyla he deyince kernel, xorg, vs
güncelleyemiyoruz. Diğer dağıtımlar aylar öncesinden ATI R500'lere 3D desteği
verirken biz eski bir kernel ve xorg'a tıkanıp kaldığımız için hala bu desteği
veremiyoruz. Önümüzdeki günlerde ATI fglrx sürücüsünde R300-R500 aralığındaki
tüm ekran kartlarına desteğini de bırakacak. ati-drivers'ın eski bir sürümüyle
tıkanıp kalacağız. Yeni ekran kartı alanlara da 2009'u bekleyin demekten başka
bir şey diyemiyeceğiz. Benzer şeyler intel sürücüsü için de geçerli.

İkide bir belge eksik şu eksik denip duruyor. Daha önce de söylendi. İş yükü
çok fazla. Örneğin diğer dağıtımlarda xorg ile uğraşan kalabalık bir ekip var.
Xorg için ayrı mail listeleri, paket depoları bile var. Peki bizde ? Bir kişi,
hatta yarım kişi. Derslerinden, sınavlarından, projelerinden zaman bulupta
haftada bir defa ofise gidebilirse ne ala. Sadece xorg değil. kernel ile bir
kişi ilgileniyor. kde ile 2-3 kişi. Tek yaptıkları işler de bunlar değil.

2009 için bekleyen bir sürü iş var. Yeni xorg için baştan başa elden geçmesi
gereken bir zorg var. Xsession beetikleri, display manager, vs beni bekliyor.
Oradan nasıl görünüyor bilmiyorum; ama tüm bunlar dururken bir de 2008'deki
hataları çözmek için onlarca git deposu arasında yama arıyorum, backport
etmeye çalışıyorum vs.

Her benzer tartışmada aynı şeyler söyleniyor. Açıkçası ben bıktım artık.
Eldeki imkanlarla neler yapılabileceğini düşünmeden "onu yapacağınıza önce
bunu yapın" tarzi şeyler söylemek yerine herkes bilgili olduğu, ilgi duyduğu
konuda elinden geleni yapmaya çalışsa daha iyi olacak. Boş konuşmalarla
tartışmaları uzatmaya hiç gerek yok.

Bu başlığa da daha fazla yazıp zaten kısıtlı olan zamanımı da harcamayacağım.