[Gelistirici] [Fwd: [Hata 8520] /dev dizini altında cdrom ve dvd bağları yok.]

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
7 Mar 2009 Cmt 15:54:52 EET

2009/3/7 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> Lütfen, ingilizce bilen arkadaşlar, yorumlarını, hatalarını, başlıklarını
> ingilizce yazsınlar, kimse utanmasın çekinmesin, kötü ingilizcesiyle de
> yazsın. Lütfen.

Bugzilla dilini standart hale getirmek mümkün değil bence. Türkçe yazsak
yabancılar, İngilizce yazsak Türkler sorun yaşayacak.

Bugüne kadar hatayı açanın dilinden hataya devam etmeyi, eğer hataya başka
dilde yorum geldiyse sonraki yorumlarda ikinci dilde not düşmeyi tercih
ediyoruz. Olabilecek en makul çözüm bu gibi geliyor bana. Hiçkimseyi
(geliştirici ya da kullanıcı) başka bir dili bilmeye/kullanmaya mecbur
tutamayız ve "bence" Türkçe'yi de ikinci plana itemeyiz.

Geliştirici listesi dili için de daha önce uzun uzadıya konuştuk ve zaten
bir ingilizce listemiz olduğuna kanaat getirdik diye hatırlıyorum.
Geliştiricilerimizi İngilizce listeyi kullanmaya yönlendiremediğimizden,
insanlar o listeyi kullanma ihtiyacı hissetmediğinden bunu Türkçe listenin
dilini değiştirerek yapmaya çalışıyoruz gibi geliyor. İnsanları tercih
etmedikleri yola yönlendirmek için sorunsuz kullanılan bir yolu kapamak
"bence" doğru değil.

Türker