[Gelistirici] 28 Şubat - Geliştirici Toplantısı Tutanağı

Ahmet AYGÜN ahmet at pardusman.org
3 Mar 2009 Sal 18:20:17 EET

Merhaba

selim ok, Tuesday 03 March 2009 17:31:18 tarihinde yazdı:
> Yeni gelistirici olacaklara
> http://tr.pardus-wiki.org/Geli%C5%9Ftiriciler(Yeni) adresindeki sayfaya
> bilgilerini girmesini de soylesek ve bundan sonra her toplantida buna gerek
> kalmasa :P
Bunu yeni geliştirici kılavuzuna eklesek nasıl olur, kılavuzu da ön şart
kılarsak sorun olmaz diye düşünüyorum :)

> Bunun disinda sorum bu bultenin dili konusunda, her zaman basimiza is acan
> bu durum konusunda ne yapilacagina karar verildi mi? Sahsi fikrim
> Turkce'nin vazgecilmez oldugu ve bu sebeple bultenin cevirmenimiz
> tarafindan
> Ingilizce'ye cevirilmesi gerektigi.
İngilizce çevirisi Türkçe kadar gerekli olacak, dışarı açılmamız için atmamız
gereken adımlardan biri de bu.

> Bu raporlara ulasabilecegimiz, belki goruslerimizi aktarabilecegimiz bir
> elektronik ortam bulunuyor mu acaba? Bu konuda herhangi bir bilgi verildi
> mi ?
ET kararı ile ilerleyen zamanlarda paylaşabileceği söylendi.

> Ayni sekilde tasarimci ekibimiz bizlerden kopuk yasamasalar ve
> calismalarini sik sik gezegenden yada baska ortamlardan paylassalar.
Keşke..

> Yapilan calismalara Svn'den ulasamiyoruz diye biliyorum, gelinen son durumu
> gorebilecegimiz bir yer olsa vs.
> Tasarim tartisilmaz tavrindan vazgecsek. Otorite degiliz ama bir cogumuzun
> 10 yili askin bilgisayar kullanma deneyimi var, azicik yorum yapabilecek
> duzeydeyizdir diye dusunuyorum. Tabii elestirilerimiz, fikir ve
> yorumlarimiz dikkate alinmaz ona da diyecegim yok.
Büyük ihtimalle bu cümlem yanlış anlaşılacak ama yazayım yine de belki doğru
anlayan çıkar: Haşa biz geliştirici/teknik adam olarak tasarımdan anlamayız,
bu işin okulunu okuyup akademik çalışmasını yapmış insanlar varken bize söz
düşmez.

> Tasarim kilavuzundan kasit, belli standartlarin oturtulmasi yonunde mi? Bir
> arayuzun saglamasi gereken belirli kistaslar vs. Eger oyle ise bu konuda
> yapilan tartismalarin da acik olarak yapilmasini isterdim.
Geliştiricilerin arabirimleri nasıl tasarlamaları gerektiği gibi genel tasarım
kuralları oluşturulması.

> Gelistiricilerden gonullu cikmazsa staj projelerine dahil edilebilir mi?
> Daha onceden de konusuldu, gecmis staj doneminden yarim kalan yada buyuk
> capli degisikliklere ihtiyac duyan projeleri yeniden staj kapsamina alsak
> olmaz mi?
Büyük ihtimalle öyle olacak zaten :)

> SVN hesabi olan herkese gelistirici diyebiliyor muyuz?
Diyemiyoruz. Açıkçası svn hesabı bir kriter değil bence. Hata raporlayan,
paket yapan, çeviri yapan .... şeklinde giden bir kriter listesi var ama
burada bahsedilen "geliştirici kimdir" tanımı geliştiricinin sorumlulukları
ve görevleri gibi tanımlamaları içeriyor.

> "Get up New Staff" ikonları ne demektir acaba?
"Get Hot New Stuff"'dır o efenim, KDE uygulamarına entegre kde-look ve
kardeşlerindeki yeni içeriği kullanıcıya sunma zımbırtısıdır. Hatırlayacak
kadar uzun zamandır Pardus kullananlar bilir bir zamanlar
sanat.pardus.org.tr'de yaşayan sitemizdeki içerikleri bu yolla görebiliyor,
indirebiliyorlardı.

> Ozel mesaj gosterimi ne demek bunu anlayamadim. Nicin kullanilabilecegini
> ornek bir senaryo ile anlatabilirseniz cok mutlu olurum. :)
Mesela paket yöneticisi ile bir işlem yapıyorsun, x paketini kurmak diyelim,
bu paketi kurduğunda yapman gereken bir işlem var ve otomatize edilemeyen bir
şey, bunu kullanıcıya bildiren bir mesaj düşün :) Birkaç örnek daha var..

> Cok mu salaklastim bugun bilemiyorum. Kernel modul arayuzu nedir? lsmod
> ciktisi gibi bisi mi ?
Estağfurullah :) Mevcut modüllerin görüntülenebildiği (emin değilim ama belki
de yüklenip kaldırılabildikleri) bir arayüz olsa gerek :)

> Aldim mesaji :P
Onur biraz kızdı ama neresinden dönsen kardır :D

> Bu 3 seceneginde nicin gerekli oldugunu ve hangi soruna cozum bulacagini
> anlamadim.
Çeşitli sorunlar mevcut aslında, fazlaca kriterde değerlendirme yapılması
gerektiğinden listeye sakladık bu konuyu :)

Sevgiler