[Gelistirici] 28 Şubat - Geliştirici Toplantısı Tutanağı

Murat Senel muratasenel at gmail.com
3 Mar 2009 Sal 01:17:46 EET

Selams,

2009/3/2 Serbulent UNSAL <serbulent at pardus.org.tr>

> [...]
> Toplantı geliştiricilerin kendilerini tanıtmasıyla başladı.
>
> Geliştirici bülteni hazırlanması konusunda;
>         * Çerçeve olarak KDE commit digest'in örnek alınmasına,
>         * Bülten içerisinde bahsedilecek olan kodlarla ilgili detay
> bulunmamasına,
>         * Gerekli durumlarda ekran görüntülerinin yer alabileceğine,
>         * Commit listelerinin düzenli olarak takip edilmesinin yüksek iş gücü           gerektirmesi sebebiyle bültenin Oi topluluğundan 3-4 kişilik bir
> ekip tarafından bir geliştiricinin (Gökçen Eraslan) editörlüğünde 1 aylık
> periyot ile hazırlanmasına karar verildi.

Bu gerçekten güzel olur...

> *********************************************************************************
> Katkıcılara sağlanacak olanaklar konusunda;
>         * developer-announce listesinin açılmasına, bülten ve geliştiriciler için
>         önemli gelişmelerin burada duyurulmasına,
>         * Devel ve 2008 deposu için olan kaynak kod arşivlerinin bulunduğu
> ftp alanının Contrib deposu içinde açılmasına,

"içinde" derken "de" ayrı olması gereken "de" ise çok güzel olur :)
Aksi takdirde anlamsız olurdu zaten :P

>         * Geliştiricilere @developer.pardus.org.tr uzantılı e-posta
> adreslerinin ( alias olarak ) verilmesine karar verildi.

Bu karar verilirken, arlias olmasına karşı çıkanlar oldu mu merak
ediyorum? Daha önce listede veya irc üzerinde konuşulurken alias'a
karşı çıkmalar olmuştu. En azından ben hala karşıyım. E-posta
adreslerinin "@pardus.org.tr" uzantılı ve "alias" olmayan bir e-posta
olmasını hep istemiştim. Alias olduktan sonra, bence hiç zahmete de
gerek yok çünkü "alias" olduktan sonra, "pardus" ismi @ işaretinin
sağında veya solunda bence hiç farketmez. murat.pardus at gmail.com veya
alias olarak murat at pardus.org.tr birbiriyle tamamen aynı ve hiçbir
şekilde benim "şekilci amaçlarıma" hizmet etmiyor.

> Ayrıca geliştiricilere paket derlemesi için sanal makine sağlanması görüşüldü.
> Bu konuda öne çıkan 2 metod, geliştiricilerin login olabileceği bir sanal
> makine veya her defasında temiz bir sistem üzerinde istenilen paketi derleyip
> hataları raporlayan bir sistem alternatifleriydi. Bu iki alternatifin
> değerlendirilmesi için geliştirici listesinde kimin hangi tip sisteme ihtiyaç
> duyduğunun geliştirici listesinde belirlenmesine karar verildi.

Bunun olması da güzel olacak. Uzun süredir istenen birşeydi. :)

> [...]
> aşağıdaki bilgileri verdi;
>
> Bu güne kadar TUBITAK UEKAE'nin kendi kaynakları ile finanse ettiği Pardus
> projesi için DPT ulusal bütçeden kaynak ayrılmasına onay verdi. Buradan
> gelecek mali kaynaklar ile 3 yılın sonunda toplam 40 kişilik profesyonel ekip
> oluşturulması hedefleniyor.
>
> DPT projesi kapsamında proje için bir izleme komitesi oluşturulacak, bu izleme
> kurulu içinde gönüllü geliştiricilerden de bir kişi bulunacak. Ama öncelikle
> "Geliştirici kimdir ?" sorusunun cevaplanması gerekiyor.

Bu güzel bir haber, hayırlı olsun :) Eminim gelişmeleri yine burdan
duyabileceğizdir.

> Geliştirici ile UEKAE arasında bir sözleşmenin oluşturulması isteniyor. Bu
> sözleşme ile TUBITAK'ın Pardus'a ve geliştiricilere bakışını ve
> geliştiricilerin hak ve sorumluluklarını belirlenecek.  Öncelikli tercih bu
> kontrat'ın geliştiriciler tarafından yazılması yönünde, ancak bu
> gerçekleşmezse mecburen proje yönetimi tarafından yazılacak.

Projenin zaten UEKAE nezdinde kendine has kuralları var. Bu kurallar
çerçevesinde proje yönetimi tarafından bir "taslak" oluşturulsa ve
bunun üzerinden bizim de katkılarımızla değişikliğe gidilse daha iyi
olur gibi geldi bana.

> [...]

> politikasına ilişkin bazı konularda konuşuldu. 2009 sürümü için;
>
> Eğer yeterli alan bulunursa,  offline aksi takdirde online bir Pardus turunun
> (7-8 html sayfası ve ekran görüntülerinden oluşacak yaklaşık 1,5 MB ) Oi
>  topluluğu tarafından hazırlanarak, Kaptan masaüstünde sorulmasına karar
> verildi. Ayrıca yine Oi topluluğu tarafından KDE-Look'un, "Merhaba Pardus"
> sürümünün hazırlanması ve "Get up New Staff" ikonlarının ( Oi topluluğundan
> Kubilay Kocabalkan sorumluluğunda )  düzenlenmesine kararlaştırıldı.
>
> YALI'ya parametre verilerek sadece system.base kurulması özelliğinin

Çok güzel olmuş :)

> [...]
>
> LVM ve kripto desteği için backendlerin Mete Aplaslan tarafından yazıldığı
> belirtildi, Mete YALI için gerekli desteğin yazılması konusunda gönüllü
> olduğunu söyledi. Bununla ilgili mkinitramfs desteği Onur küçük tarafından
> gerçekleştirildiği anlatıldı.
>
> Açılıştaki komut satırı parametrelerinden kernel parametrelerinin konfigürasyon
> dosyası haline getirilmesi önerildi.
>
> Sürüm takviminin henüz açıklanamayacağı belirtildi.

> Kurulabilen, Çalışan CD'nin yer problemi sebebiyle mümkün olmadığı ancak DVD
> üzerinde verimli biçimde gerçekleştirilebileceği belirtildi.

Teknik açıdan mümkün değil sanırım ama aslında 2009'a yetişebilseydi
güzel olurdu. :(