[Gelistirici] öntanımlı firefox teması

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
26 Haz 2009 Cum 10:04:10 EEST

> Eskiden beri tema konusunda helal olsun dediğim bir kubuntu var, kde
> temaları, simge setleri hep iyi seçmesini biliyor bu adamlar ( simge
> setimiz güzeldi ona lafım yok )
> Şu an kde öntanımlı teması da oldukça güzel, plasma teması da güzel, ayrıca
> qtcurve-kde nin öntanımlı olmayacağı da kararlaştırıldı, şu firefox'u da
> düzeltsek nasıl olur ?

Bir ara vazgeçmiştik QtCurve'den çünkü QtCurve-GTK paketindeki bir hatadan
dolayı, GTK-KDE entegrasyonunu düzgün yapamadığını zannetmiştik (GTK
uygulamaları 2008 gibi, KDE uygulamaları Oxygen gibi görünüyordu). Daha sonra
bunu düzeltip, kdelibs paketi 41. release'de (21 Mayıs) öntanımlı QtCurve'e
geçtik. Önemli bir soruna rastlamazsak da öntanımlı bunu kullanacağız gibi
görünüyor. Çünkü:

QtCurve'in bazı eksileri olsa da (context menuler rounded değil köşeli
çıkıyor, checkbox ve radio buttonlar GTK'yı anımsatıyor vs.) GTK-KDE
entegrasyonunda şu anki mevcut en iyi çözüm bu (tüm uygulamalarda aynı widget
stilinin görünmesi, GTK ikonlarını KDE ikonlarına map etmesi vs.). Hatta bugun
bir GTK uygulamasını KDE zannetmeme neden oldu kendisi.

Şu anda qtcurve'ü öntanımlı kullandığımızı şuradan[1] da görebilirsiniz.

> Yine kubuntu'dan örnek vereceğim, aşağıdaki ekran görüntülerine bir bakın
>
> http://yfrog.com/6jkubuntufirefoxp
> http://yfrog.com/83pardusfirefoxp
>
> Şurasına burasına bakın bile diyemiyorum dağlar kadar fark var arada, şunu
> düzeltsek de oh be dese insanlar ?

Bu senin sistemindeki bir hatadan kaynaklanıyor, normalde böyle görünmüyor
Firefox. HOME'unda kalan .gtkrc* silersen düzelmesi lazım. Sıfır 2009
kurulumda da bakabilirsin. gtk-qt-engine paketinden de kaynaklanabiliyor bazen
bu görünüm.

Bu arada, bizdeki görünümle Kubuntu'nun görünümü tamamen aynı baya uzun
zamandır :) Dediğim gibi kalan bir gtkrc ya da eksik bir paketten kaynaklı
sendeki durum. İstersen yeni kullanıcı yaratıp da bakabilirsin.

[1]
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/desktop/kde/base/kdelibs/files/config/kdeglobals

--
Gökçen Eraslan