[Gelistirici] qemu/kvm disk hızı

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
26 Haz 2009 Cum 03:08:13 EEST

2009/6/26 F. Tuğrul GÜRKAYNAK <ftugrul at gmail.com>

> bende de kvm-intel yüklü, qcow ile yavaştı, qcow2 ile sanki biraz daha
> hızlı ama yine de çok yavaş:

Ben kvm ustundeki 2009'a virtio ile gayet hizli yazip cizebiliyorum, kurulum
esnasinda da calisabilmekte bu virtio disk.

2GB veriyi 1 saat 45 dakikada kopyalayabildi (host'taki nfs paylaşımından
> sanal makinaya raw veri kopyalıyor partimage)

Network'u hangi seceneklerle kurdugunuz onemli. Normal user-mode slirp falan
kullaniyorsaniz inanilmaz yavas olur. bir Tap cihazi ile bridged modda veya
host-only networking ile deneyin. O zaman hizli olacaktir. Ayrica virtio
tipinde yaparsaniz daha da hizlanir.

2008'de partimage sanal makinadaki veriyi 15 dakika gibi bir sürede
> kopyalamıştı host'a.

Acaba 2008'de ne tip ag kullanilmisti?

--
Emre