[Gelistirici] Pardus 2009 Beta sunucularda

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
23 Haz 2009 Sal 21:02:33 EEST

On Tuesday 23 June 2009 19:18:03 Ozan Çağlayan wrote:
> Ben bugün kurulum yaptım gerçek sisteme. /etc/localtime dosyası vardı ve
> Europe/Istanbul dosyasıyla aynıydı. Ancak meraktan soruyorum, YALI
> esnasında, timezone seçince, saatin değişmesi gerekiyor mu gerekmiyor
> mu? Atıyorum, Amerika'yı da seçsem İstanbul'u da seçsem o widgetta saat
> hep sabitti.

Değiştirmemesi gerekir. BIOS saatinin yerel saat olduğunu kabul ediyoruz.
Orada UTC seçeneği olsa çok iyi olurdu. UTC kullandığımızda seçilen yerele
göre saat de değiştirilecekti.

> - Temiz kurulumdan sonra plasma teması seçerken Aya ve Blend seçtiğimde
> X çöktü,

Bu sorunu nvidia sürücüsüne geçtikten sonra yaşamıştın. Öncesinde nouveau
kernel modülü yüklüydü tabi. nvidia'ya geçince nouveau kaldırılıp nvidia
modülü yüklendi. Bu tür durumlarda beklenmedik hatalar olabiliyor. Sistemi
yeniden başlatmakta fayda var.