[Gelistirici] YALI & sysutils

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
20 Haz 2009 Cmt 21:50:49 EEST

Selam,

YALI'da sık sık kurulum sonunda reboot edememe, bazen de kurulum
medyasının eject edilememesi gibi durumlarla karşılaşıyoruz. Eğer eject
edilemezse, bilgisayarın gücü kesilene kadar CD-ROM üzerindeki tuş bile
işlevselliğini yitirip medyayı çıkartmamaya başlıyor.

Başka bir şeye bakarken sysutils modülünü gördüm. eject için bir ioctl()
kullanıyor, reboot içinse reboot() çağrısını.

Bunlar yerine eject paketini ve sistemi günlük yaşantımızda reboot etmek
için kullandığımız en düzgün metod neyse(poweroff, init, shutdown -r,
reboot, etc.) onu kullanmayı öneriyorum. Çünkü bu araçlar bir çok koşulu
değerlendirip, gerekirse workaround'lar yapıp, başka çağrılar kullanıp
amaçlarını en iyi şekilde gerçekleştirmeye çalışıyorlar ve bizim
yazdığımız 2 çağrıdan çok daha fazla şey yapıyorlar.

İyi akşamlar.