[Gelistirici] [paketler-commits] r70587 - in playground/mnurolcay/2009/programming/library: . liblastfm

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
22 Haz 2009 Pzt 09:24:10 EEST

Bir süre bekleyip şu maillerindeki haklılık payını düşündüm, ya da acaba
benim mi tarzım bozuk, garip mi konuşuyorum diye düşündüm.
Takındığın tavrı üzülerek görüyorum, o yüzden bu mailine cevap vereceğim ..

2009/6/18 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> Yahu isim isim liste mi istiyorsun, ne fark edecek verdiğimde?
>
> KDE3'te ve şimdi amarok kullanan, gördüğüm insanlar. TÜBİTAK'ta çalıştığım
> ve
> en çok buradaki insanlarla muhatap olduğum için buradaki insanlar
> bahsettiklerim; Ekin, Bahadır, Ozan, ben, şimdilik bu kadar liste. Ne
> değişti
> şimdi hayatında?

Öncelikle şu tarzından vazgeç. Benimle kesin şeyler üstüne, verilerle ya da
başka şeylerle konuş dedim.
Sense gelmiş ne değişti hayatında diye dalga geçiyorsun, dalga geçeceksen bu
listeye yazma gel jabber'dan dalga geç ben
de gülerim eğleniriz

> Şu anda, sıfır bir sistemde, koleksiyonda herhangi bir şarkı olmadan, ilk
> açılışta:
>
> 458m  90m  43m S    0  2.8   0:01.78 /usr/kde/4/bin/amarok

_Hiç bir şey yapmadan_ 90M ram kullanıyor, bunu ben iyileşmeden sayamıyorum
> pek, kusura bakma. Eskiye bakmaya bile gerek yok çünkü, birisinin
> masaüstünde,
> tıklayıp Amarok'la mp3 çalması için, 90M bellek tüketimine evet
> diyemeyeceğim
> aşikar. Onur'un bahsettiği şey hala geçerli değil mi sence?

Bahsettiğin şey doğru bile olsa, amarok çok ram kullanıyor ya da çok cpu
yiyor bile olsa şunu bana söylemenin bir anlamı yok ..
Gerçekten böyle bir veri varsa bu "öntanımlı müzik çalar" başlığında
görüşülür, orda verirsin verileri.
Kararlılık ve hatalar üzerine konuştuğumuz bu başlıkta çok ram yiyor hede
hödö diye yazıyorsun, bana ne yerse yesin o zaman
seçmezsin amarok'u olur biter .. yamayla ya da pakette yapılacak bir
değişiklikle amarok'un ram kullanımını düşürecek halim yok.

Bunun yanında amarok'un ne kadar ram yediğine ne kadar cpu yediğine şöyle
bir baktım, üşenmedim ekran görüntüleri aldım.

[0] Adresinde güncel pardus 2009 ve amarok görüyorsunuz, koleksiyon var,
last.fm'den müziğimi dinliyorum, şarkı sözü bilmem ne ararsan var.

[1] Adresinde sıfır 2009 sistemde, koleksiyon olmadan, sadece last.fm'den
müzik çalan bir amarok var

[2] Adresinde, kubuntu ve amarok görüyorsunuz, 2.0 ya da o civardaki bir
amarok olmalı, ram ve cpu yine aynı ..

[3] Adresinde de 2008 sistemde bu sefer hayvani bir koleksiyonla amarok'u
görüyorsunuz, bununla kalmıyor bir de koleksiyonu taratıyorum ..

Bu verileri 5 farklı makineden topladım, kde3 sistemde amarok-kde4 açınca
90mb a kadar ram yiyor söylediklerinde tek doğru bu, bunun dışında

Şimdi aşağı bakalım ..

> da
> >

> Şu anki halinin bellek tüketiminin ve kararlılığının harika olduğunu
> savunman
> çok enteresan. Hataların farkında değilsen, hata takip sistemine gireceğim
> gördüklerimi, özür diliyorum senin farkında olduğunu varsaydığım için.

Harika olduğunu savunmuyorum, farkında değilsen söyleyeyim, bilmeyenler
olabilir, amarok'u ilk
depoya aldığımız zamanlarda, koleksiyon tararken 80-90% cpu yeme gibi
sorunlar vardı, ram kullanımını hatırlamıyorum.
O günden beri aylar geçti, evet amarok çok güzel bir gelişim gösterdi ve
gösteriyor, şu an koleksiyon tararken max 15% cpu görebiliyorum,
ram kullanımı da gayet makul. Çok sevdiğimiz ailemizin tarayıcısı firefox
sadece gmail açıkken kimi zaman 120-140 mb bellek tüketiyor. Zaten 80-90 mb
tan
aşağısını hiç görmedim .. Sen ya da insanlar bunu çok makul ya da harika mı
görüyorsunuz mesela ?

Kıçı kırık kopete bile 10mb + 25 shared ram kullanıyor, bırakalım bunları
bir kenara o zaman kde kullanmasak mı ya da firefox'u atıp başka tarayıcı mı
alsak
filan konuşalım ..

> Amarok'u

> yaptım
> konqueror

> dahil
> >

> E sorunu söylediklerinde, sorunun amarok'la alakası olduğunu düşünmediğini
> sen
> söylemedin mi? Sonradan testçi arkadaş applet'ten olduğunu bulduktan sonra
> bir
> zahmet upstream'e de backtrace yollayıver zaten.

Bunu söylemiş olmamın haklı sebepleri var, en büyük bulgudan başlarsın,
ondan olmuyorsa diğerine geçersin
falan filan, yine gelmiş sorunun bu olduğunu düşündüğünü söylemedin mi
diyorsun, evet söyledim eee ?

> Hmm, bunu düşüneceğim.

Bir şeyler düşünmen iyi olur tabi ..

> istiyorsan
> düşünme
>
> Paketi almak isteseydim öyle söylerdim, başka bir şey anlatmaya çalışıyorum
> ama uzatmayacağım artık, sıkıldım.

Ya doğru düzgün söylemeyi bilmiyorsun ya da derdini anlatamıyorsun, yazdığın
ilk mailden beri
ben bir şey anlatmaya çalışan bir adam görmüyorum, en ön yargısız
yaklaştığım, arkadaşım olan bir
insan olmana rağmen .. soru soruyorum cevap yok, insanlar, kararsızlıklar,
hatalar gibi bir takım kelimeler dönüyor sadece ..
abi söylesene şunu nedir diyorum yine aynı cevapları veriyorsun .. neyse ben
de sıkıldım zaten neyle ya da ne için
uğraştığımı bilmiyorum, senin için olsun bari ..

[0] http://img70.yfrog.com/i/amarok1.png/
[1] http://yfrog.com/6damarok2p
[2] http://yfrog.com/7damarok3p
[3] http://img265.yfrog.com/img265/3271/amarok4.png