[Gelistirici] pabootstrap?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
12 Haz 2009 Cum 13:45:08 EEST

Merhaba,

libguestfs 'i paketlemek icin fikirlerinize ihtiyacim var. Bu libguestfs
uygulamasi sanal makinelerin disk ve dosya sistemleri ile sanal makineleri
calistirmaya veya root haklarina ihtiyac olmaksizin oynasabilmeyi sagliyor.

Bagimliliklari icinde ne yazik ki "febootstrap" (ve muhtemelen fakeroot) da
var cunku dosya sistemlerine erismek icin bir sanal appliance yaratiyor ve
onu sanal olarak boot ederek kullaniyor. Debian gelistiricileri ve Pardus
icin elimden geldigince ben, libguestfs gelistiricileri ile su anda konuyu
konusuyoruz:

https://www.redhat.com/archives/fedora-virt/2009-June/msg00060.html

Merak ettigim, bizim buna benzer, parametre vs. acisindan uyumlu bir
aracimiz var mi? Adina ben pabootstrap dedim ama baska da olabilir sanirim.
Pardusman'i hatirladim ama bu uygulama sanirim CD olusturmaya yariyordu,
yeni ve minimal bir pardus imaji disk yaratabilir mi bilmiyorum.

Yorumlariniz icin tesekkurler,

--
Emre