[Gelistirici] contrib-2009 için tek depo adresi

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
7 Haz 2009 Paz 02:11:08 EEST

Merhaba;

Saturday 06 June 2009 tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Eski subdomainler yönlendirme olarak packages.pardus.org.tr'ye işaret
> etsin, hiçbir şey kırılmasın.
> packages.pardus.org.tr'nin içeriğini TR/ENG olarak ayarlayacaktı Taner
> sanırım tarayıcının diline göre, bence en makulü bu.

Bunun için repokit'in elden geçmesi gerekiyor.

> Dağınık yapımızdan kurtulmamız gerekiyor artık, bunu kabul etmeye
> çalışın. Kimse Türkçe'den bir şekilde vazgeçmeye çalışmıyor ancak domain
> adında paketler bulundurmanın ne Ali'ye, ne Veli'ye, ne bana hiçbir
> faydası yok, kafa karıştırıyor, bakım yükü artıyor, her ara sürüm
> çıktığında 2 tarafın da linkleri güncelleniyor, es kaza, insanız hepimiz
> unutulunca 5-6 ay önce olduğu gibi packages.pardus.org.tr'nin kararlı
> depo linki test deposuna işaret edebiliyor.

Bunu çözmenin _doğru_ yolu bu tip elle yapılan işleri _tamamen_ ortadan
kaldırmak - ama benim aklıma şu anda başka bir çözüm gelmiyor :-( Sadece
packages da olsa, pisi de olsa, hatta xyz.pardus.org.tr de olsa o symliklerin
sürüm çıktığı gün değiştirilmesi gerekiyor, buyrun size point of failure..

> Her subdomainimizi bir TR bir ENG olarak çiftlemek mi gerekiyor yani?
> svn.pardus.org.tr için de o zaman Türkçe bir karşılık mı bulmamız
> gerekiyor?

Bu kadar abartmaya gerek yok, ama farklı makinelerde paketler subdomainini
kullanan betiklerim var, çat diye değişmesi beni bile etkiler tahminen - ki
sen de aşağıda yönlendirme kalsın demişsin.

Tamam biz pisi / PM 'de packages.pardus.org.tr'yi öntanımlı kullanmaya
başlayalım, dokümanlara bu adresi yazalım, arka planda bu yapıyı daha
sorunsuz işletmek için gereken geliştirmeyi de yapalım (repokit,
serveralias..) ama bunları yaptıktan sonra da yıllardır kullandığımız
subdomain'i de çöpe atmayalım.

> Her depo için X.pardus.org.tr de bana çok mantıklı gelmiyor.
> packages.pardus.org.tr/depoadi-surum(-test)/pisi-index.xml.bz2 olması
> gereken, içgüdüsel hiyerarşiyi temsil ediyor. contrib.pardus.org.tr çok
> anlamsız, apayrı bir içerik/depoymuş gibi duruyor, sanki orada paket
> sunulmuyor da başka şeyler varmış gibi packages/paketler subdomaininden
> ayrı olması garip.

Bunu anlamıyorum, contrib.pardus.org.tr'den sunmadık ki contrib deposunu
bugüne kadar ? 2008'de de  http://paketler.pardus.org.tr/contrib-2008/ o
deponun adı ? Ben mi kaçırıyorum, birisi böyle bir teklifte mi bulundu ?
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]