[Gelistirici] contrib-2009 için tek depo adresi

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
7 Haz 2009 Paz 01:58:39 EEST

Merhaba;

Friday 05 June 2009 tarihinde, Taner Taş şunları yazmıştı:
> 2009 Alfa'da ön tanımlı depo "packages.pardus.org.tr" alan adını
> kullanıyor dikkat ettiyseniz. Tek alt alan adı kullanımına yönelik karar
> aldığımız için bu şekilde olsun dedik.

Tartışma uzayıp, iki farklı sorun aynı başlıkta tartışılınca ortalık fena
karışmış, hatırladığım kadarıyla olayın geçmişini özetleyeyim :

Biliyorsunuzdur, herhangi bir sürümün alpha-rc sürecinde henüz kararlı ikili
depo oluşmadığından kararlı depo adresi test deposu adresine symlink oluyor.
Sürüm yayınlandığı anda bu symlinkler kaldırılıyor, test ve kararlı depolar
ayrılıyor. Pardus 2008.1 çıktıktan sonra paketler.pardus.org.tr/2008.1/ linki
kararlı depoyu gösterecek şekilde düzeltilmiş, fakat
packages.pardus.org.tr'deki link unutulmuştu, dolayısıyla bazı kullanıcılar
test deposuna giren ve sistemlerini açılmaz hale getiren bir paket hatasından
etkilenmişlerdi.

Bu olaydan sonra bu tip insan kaynaklı hataları azaltmak için elle yapılması
gereken değişiklikleri olabildiğince azaltmayı konuşmuştuk : ilk akla gelen
de packages --> paketler şeklinde alias kullanmak, dolayısıyla gerektiğinde
tek yerde değişiklik yapmak. Fakat paketler subdomain'inin aynı zamanda
paketlerimizle ilgili teknik bilgi sağlayan bir arayüzün de adresi olması
nedeniyle bu bir anda yapılabilecek bir şey değil, repokit iki dilde çıktı
oluşturmak için elden geçene kadar bunu yapamıyoruz (gönüllü var mı ?)

> 2009 kararlı ve test depoları için de "paketler" alt alan adı altındaki
> doğrudan erişilebilir linkleri kaldırmayı planlıyorum kısa süre içinde..

Şimdi,  bir çok kişinin de belirttiği gibi paketler subdomaini bu projenin
yıllardır kullandığı bir adres iken çöpe gitmesi kabul edilebilir bir durum
değil. Kaldı ki "paketler"i çöpe atsak da en azından bir subdomain'de
symlinkler yaşamaya devam edecek, yani orijinal sorunumuzu tamamen çözmüyoruz
da.

Benim önerim paketler ve packages'in şu anda eskisi gibi yaşamaya devam
etmesi, en kısa zamanda repokit'in browser dil ayarına göre çoklu dilde
çalışabilecek hale getirilmesi, sonrasında da paketler --> packages alias'ı
ile devam etmemiz. Bu arada da gerçekten bir şeyler çözmek için bu test -->
stable symlinklerinden tamamen kurtulmak için ne yapabiliriz onu
düşünebiliriz mesela.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]