[Gelistirici] libglade ve xulrunner

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
6 Haz 2009 Cmt 20:32:26 EEST

On Sat, 6 Jun 2009 13:33:25 +0300
Özgür KURU <ozgurkuru at gmail.com> wrote:

> Merhabalar,
> pardus 2008 de libglade2 olarak adlandırılan paket 2009 sürümü için
> libglade olarak mı geçiyor.

 Bunu "pisi search glade" komutu ile glade ile ilgili pakelere bakıp
sonra da o paketin pspec.xml ine bakarak anlayabilirdiniz

> Birde xulrunner paketi için bağımlılık yazmamız gerekiyor mu. Listede
> bu paketin system.devel olarak alınacağını hatırlıyorum.

 Paketlere bağımlılıkları asla ve asla "acaba" lara dayanarak yazmayın.
Üşenmeyin, pisi info ile bileşenini bulun, ters bağımlılıklarına bakın,
diğer ters bağımlılıkları nasıl yapmış onları inceleyin.

> Yanlış hatırlıyorsam özür dilerim.

 Yanlış hatırlama vs. sorun değil ancak geliştirici listesine bu tarz
mesajları iletmeniz bence sorun.

 Pardus geliştiricisi olmadığınız için bu listeye attığınız mesajlar
bir onaylama sürecinden geçiriliyor ve onaylanırsa listeye iletiliyor.
Bu mesajlar bazen kararsız kaldığımız ve belki de bazı liste üyelerinin
"bu mesajın burada ne işi var" dediği mesajlar da olabiliyor.

 Örneğin bu iletinizi okuyunca depoyu incelemediğinizi, belki de
biraz üşendiğinizi ve sizin yapmanız gereken araştırmayı listeye
sorarak işin kolayına kaçtığınızı düşünüyorum. Bir başka mesajınızda
mesela contrib deposunun ne zaman açılacağını sormuştunuz. Bunun
gibi bir kaç örnek mesajınız var.

 Bu tarz mesajlar kullanıcı listesine de sorulabilecek mesajlardır, ki
o listede de elimizden geldiğince sorulan sorulara yanıt vermeye
çalışıyoruz. Geliştirici listesi, konusu "Pardus'un gelişimi" olan
bir listedir, lütfen geliştirici listesine attığınız mesajları
yollamadan önce iki kere düşünün.