[Gelistirici] Son güncellemelerden sonra ikonlarım bozuldu...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
5 Haz 2009 Cum 14:54:19 EEST

On 05 Haziran 2009 Cuma 12:32:33 Gökçen Eraslan wrote:
> Cuma 05 Haziran 2009 günü (saat 11:32:15) Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
>
> LZMA(SVGZ) = 39M, LZMA(SVG) = 18M.  Hatta LZMA(SVG)'yi elle yapınca 13M'a
> iniyor, PiSi'nin yapma yöntemiyle ilgili bir fark var, Onur daha iyi
> biliyor detayları.

 icon-theme-oxygen-svg içindeki install.tar.lzma yı bir yere açıp, elle tar
layıp pisi nin çağırdığı gibi lzma ile sıkıştırınca paket boyutu 19MB dan 13MB
a düşüyor. Tar ların içeriği birebir aynı, hiç bir fark yok. Arada tek fark
pisi de tarfile la paketliyoruz, açık dizini elle tar komutu ile tarlıyorum.
Tar dosyalarının boyutu da (haliyle) aynı.

 Aklıma gelen tek fark tar içine konan dosyaların sırasının farklı olması
geliyor. Bu kadar büyük fark beklemezdim ama svg lerin hepsi xml olduğu ve
aynı bileşen altındaki svg dosyalarının benzer içerikler taşıdığı (bazıları
ufak resim parçaları (gerçek resim parçacıkları) gömüyor xml e) ve bu sayede
birbirine benzer verinin yakın olduğu için daha rahat sıkıştığını düşünüyorum.

 Bir kaç pakette daha deneyip genel bir görüntü çıkarmaya çalışacağım.

 Ben de böyle olacağını düşünüyordum ama ciddi bir fark görmedim denediğim
bilgisayarlarda. Daha düşük performanslı bir sistemle de bakacağım durum nedir
diye. Ama diskte kaplanan 150MB lık yer CD deki 8MB lık farka bile kıyasla
değersiz kalıyor, ki bu hamle ile çok daha fazla yer açma şansımız olacak.

> Zaten düzgün render edilmedikleri için SVG ikonları CD'ye almamızın artık
> pek bir anlamı kalmadı sayılır, tabi son karar Onur'un. O yüzden, bu
> optimizasyonu yapmak zorunda da değiliz sanki.
>
> Ama CD'ye alacaksak da kurulu boyuttaki 150M (bundan da tam emin değilim bu
> civardaydı sanırım) artış, CD'den 20M yer açmak için göze alınabilecek bir
> şey bence.

 SVG render işi düzgün çalışsa teorik olarak SVG çok daha mantıklı bir şey,
ama Qt svg işlerinde çok beceriksiz. Yolda Qt de bazı sorunları
düzeltebilirsek öntanımlı svg ikonlar koyabiliriz ama şu anda CD ile png
ikonların gelmesi daha mantıklı.