[Gelistirici] aclocal dizinleri hakkında

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
3 Haz 2009 Çar 22:49:18 EEST

On 03 Haziran 2009 Çarşamba 13:03:08 Onur Küçük wrote:
[...]
>  Pardus açısından bakınca, her autosh.. den bir tane kullandığımız için
> bu dizinleri birbirine birleştirmemiz mümkün gibi. Ama bize bir
> getirisi var mı, bir götürüsü var mı bilmiyorum.
>
>  Diğer dağıtımlar ne yapıyor (kurulu bir dağıtımda aclocal dizinleri
> ne var içinde ne var), ya da aclocal-1.10 u aclocal yaparsak düzelecek
> birşeyler var mı bildiğiniz ? İşimize yarıyorsa pakette elle
> değiştireyim.

	gentoo da aclocal-1.10, 1.11, 1.5, 1.9 ... versiyonları var. Bu dizinlerin
içerisinde automake'ten geldiğini düşündüğüm makrolar var çünkü isimleri
aynı ve temel makrolar (python.m4, gcj.m4, init.m4 ... vs gibi).
	Yukarıdaki sürümlerin hepsi aclocal dizini olarak /usr/share/aclocal'ı
görüyor.
	aclocal çalıştırıldığı zaman aclocal-* dizinlerinin içine bakıyor. strace ile
kontol ettim. Kısaca, bu dizin automake'e ait ve 3. parti makroların
/usr/share/aclocal altına girmesini gerektiğini düşünüyorum.
/usr/share/aclocal altında olmayıp 1.10 gibi dizinlerin altında olursa da
çalışıyor ama doğru yol bu gibi.
	İlgilendiğin için teşekkürler.