[Gelistirici] aclocal dizinleri hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
3 Haz 2009 Çar 13:03:08 EEST

On Tue, 2 Jun 2009 23:52:10 +0300
Burak Çalışkan <burakclskn at gmail.com> wrote:

> Selam:
>
> 	/usr/share alında iki tane aclocal makro dizinimiz var.
> /usr/share/aclocal ve /usr/share/aclocal-1.10. Lakin, aclocal ilkini
> görüyor, $ aclocal --print-ac-dir
> 	/usr/share/aclocal
>
> Birçok pakette aclocal makrolar paket içinde geldiğinden ve aclocal'ı
> çok nadir çalıştırdığımızdan gözümüzden kaçmış olabilir mi? Ne
> yapalım bu dizinleri?

 Bunun yanlış olduğundan şüpheliyim. aclocal-1.10 sadece automake
paketinden (aclocal ın da çıktığı paket) çıkıyor. Auto* kabilesi aynı
sistemde birden fazla aynı yazılımdan bulunması düşünülerek
hazırlanıyor, sürekli sistemi bozdukları için böyle bir hile
yapıyorlar. Ancak sisteme kurulu auto.. programların makrolarını
sürümlendirmemek de işlerine geliyordur.

 Yani aynı sistemde hem automake 1.9 hem 1.10 un yan yana
durabilmesini, ama X Y Z yazılımlarının makrolarının tek bir merkezi
yerde bulunmasına yönelik hazırlanıyor araçlar.

 Pardus açısından bakınca, her autosh.. den bir tane kullandığımız için
bu dizinleri birbirine birleştirmemiz mümkün gibi. Ama bize bir
getirisi var mı, bir götürüsü var mı bilmiyorum.

 Diğer dağıtımlar ne yapıyor (kurulu bir dağıtımda aclocal dizinleri
ne var içinde ne var), ya da aclocal-1.10 u aclocal yaparsak düzelecek
birşeyler var mı bildiğiniz ? İşimize yarıyorsa pakette elle
değiştireyim.