[Gelistirici] 2009 - Akonadi icin OpenChange kaynagi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Haz 2009 Pzt 14:33:26 EEST

2009/6/1 Gökçen Eraslan <gokcen at pardus.org.tr>

> Cuma 29 May 2009 günü (saat 14:03:51) Emre Erenoglu şunları yazmıştı:
> gelistirildigi
> >

> http://www.openchange.org/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Ite

> for
> >

> Bu özellik GSoC'ta gelmiş ama daha yeterince olgunlaşmadığı için ne 4.2'ye
> ne
> 4.3'e dahil edilmiş durumda.

Hmm anliyorum.

> Yok şu anda derlenmiyor hiç kapatıldığı için. Şu dosyanın[1] sonuna
> bakabilirsin.

Tamam bakicam.

> İlla denemek istersen, önce libmapi kurup (bizde paketi yok sanırım) sonra
> burdaki[1] yorum olan kısımları kaldırıp kdepim derleyerek bakabilirsin.
> Çok
> kararlı olduğunu sanmıyorum ama denenebilir. İstersen bununla ilgili
> Jabber'dan (gokcen at jabber.pardus.org.tr) yazabilirsin bana.

OK, biraz kurcalayim, jabber'dan konusuruz, biraz daha olgunlasinca tekrar
bakariz.  Acikcasi cok onemli bir proje, sirketlerde linux kullanilmasinin
onundeki temel engellerden birisi bu Outlook/Exchange sorunsali. En azindan
bu yuzden ben sirkette Pardus kullanamiyorum (ya da crossover/wine + office
2003 gerekiyor).

Bu arada denemek icin Ubuntu 9.04 ve Evolution kurdum bir sanal makineye.
Ubuntu'nun evolution'ina koymuslar bu kutuphane ve veri kaynagini.  Login
olurken biraz ugrastirdi ama sonrasinda emaillari, baglantilari ve takvim
ogelerini cektigini gordum. Daha fazla kurcalamadim ama bakicam.

Belki biz de en azindan temel bilesenleri paketleyip contrib'e koyariz komut
satirindan denemeler icin...

--
Emre