[Gelistirici] X bellek kullanımı

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
24 Tem 2009 Cum 21:30:17 EEST

Fatih Aşıcı wrote On 24-07-2009 18:23:

> Orada görünen bellek miktarına istemci uygulamarın da etkisi var. İstemci
> uygulamalar aç gözlü ise X'in kullandığı bellek miktarı da artıyor. X'in
> hatası değil bu yani.

İyi de bu bilgisayarda aynı programlar ile 60mb civarı yerken
bahsettiğim bilgisayarda 320mb lara çıkıyor, program dediğim de sabahtan
akşama kadar amarok ve firefox dışında bir şey kullanmıyorum adam akıllı
zaten ..

Amarok ile ilgili photos appletinin geliştiricisiyle konuştum, en son
bildiği bir memory hatası varmış onu düzeltmekle uğraşıyordu, (başta
sorun ondan kaynaklanıyor sanmıştım) ama sorunun amarok'la alakası
olmadığını anladım.. anladığım kadarıyla her uygulama efekt ile
çalıştığında X'e 2-3 katına mal oluyor..

Örneğin amarok 60mb larda firefox 200mb larda çalışıyor ortalama ve X
300mb larda çalışıyor o bilgisayarda .. ( 8500 gt gibi bir şeydi )
Şu an evde laptoptayım, şaka gibi amarok ve firefox 50mb civarında X de
100mb, bunda da nvidia(8400m gs) var ve xrender açık aynı şekilde.

Daha da garibi mesela firefox 3-4 tab açık şekilde, videolar olan
siteler açık diyelim, şu an ağzım açık şekilde bakıyorum 50mb ı geçmedi
firefox ağlamak istiyorum, diğer bilgisayarda abartısız 200mb civarına
gelmişti .. üstelik o bilgisayar laptoptan çok daha iyi olmasına rağmen
( gerek işlemci gerek ekran kartı ) video oynatırken kasıyor ..

Bu arada bunun kesinlikle efektlerle filan ilgisi olmalı, çıkışta artık
tak etti gittim efektleri kapattım bugün, sonuç X'in bellek kullanımı
90mb civarına düştü çat diye ..

Kapattıktan sonra video oynatma mevzusuna bakmadım detaylı inceleyecek
vaktim olmadı, önceki maillerden birinde opengl için bir yamadan
bahsediliyordu onu deneyecektim de güncelleme varmış beklerken unuttum
.. ama dediğim gibi burda da kart nvidia ve xrender açık .. alakası
olmamalı.

Aslında hayrına birisi konsolu efekt açmadan transparan yapan bir yama
bulsa benden uzak olsun efekt filan :)

> OpenGL sorunu ile ilgili .xsession-errors dosyasına birşeyler düşmüş olmalı bu
> arada.

Aklımdaydı unuttum aceleden, ptesi ye kadar gönderemeyeceğim.