[Gelistirici] Plasma Applets

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
23 Tem 2009 Per 18:48:20 EEST

Çarşamba 22 Temmuz 2009 günü (saat 14:35:26) İnanç Yıldırgan şunları yazmıştı:
> Merhaba;

Selamlar,

> Öncelikle 2009 tüm Pardus ailesine hayırlı olsun. Emeği geçen herkese
> teşekkürler.
>
> Artık KDE4 standart masaüstümüz olduğu için bir kaç şeyi açıklığa
> kavuşturmak istiyorum. Örnek olarak bir uygulamanın hem normal program hali
> var hem de plasma applet i şeklinde yazılmış bir hali var diyelim.
> Bunlardan önceliği hangisine vermemiz gerekecek? İkisininde depoya girmesi
> doğru mu?

Evet, her ikisini de depoya almamızda bir sakınca yok bence, çünkü birisi her
masaüstü ortamda çalışabilen arayüz, diğeriyse KDE4-bağımlı ve KDE masaüstü
için özelleşmiş bir uygulama.

> Plasma appletleri yavaş yavaş kde/trunk dan çıkmaya başlıyor. Paketlenip
> depoya aktarılması aşamasında isimlendirilmesini;
>
> plasma-applet-XX şeklinde mi
> plasmoid-XX-applet şeklinde mi yapmalıyız?

plasmoid-XX-applet şekilde başladık, bu şekilde gidelim derim ben. Belki
sadece plasmoid-XX ya da plasma-applet-XX demek daha doğru olabilirdi ama isim
değişikliğinin vereceği acıyı ve isimlendirmenin şimdiki halinin de paketin
anlamını karşıladığını düşününce böyle kalması taraftarıyım ben.

> Ayrıca bir süre sonra bu plasma applet paketlerinin sayısının artacağını
> düşünürsek bunları ana depoya mı yoksa contribe mi aktarmalıyız?

plasmoid'leri olabildiğince kararlı depoya almakta fayda var bence, KDE4
dağıtımı olduğumuzu ve plasmoidlerin Plasma'nın güzelliklerini yansıttıklarını
düşündüğümüzde bu bana daha mantıklı geliyor.

--
Gökçen Eraslan
Pardus Developer