[Gelistirici] 2008'den 2009'a geçiş

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
21 Tem 2009 Sal 22:46:26 EEST

21 Temmuz 2009 Salı günü (saat 16:24:16) Barış Metin şunları yazmıştı:

> Bu upgrade betikleri bana cok sacma geliyor. Surum gecisi icin
> kullanicilara bu betikleri oneriyorsak neden yalnizca svn'de
> duruyorlar?
>
> Bence, makul seviyede duzgun calistiklarini dusunuyorsak bunlari tek
> bir komut altinda toplayip paket olarak 2008'den itibaren tum
> destekledigimiz surumlere ekleyelim.

Betikler kullanıcılar için saçma. Özellikle bir Pardus kullanıcısına betik ile
güncelleyebilirsiniz demek.

Şimdiye kadar bu betikler hep sürüme yakın ve ya sonrasında acele ve kirli
güncelleme çözümleri oldu. Hele 2007-2008 geçiş betiği, betiklikten çok çok
öte bir canavar. O betik çok daha üzerinde çalışılmış ve test edilmişti.
2008-2009 betiği ise sadece yazılmaya daha yeni başlandı. Bir, iki kere
denendi. Ama bunların hiç biri Pardus kullanıcısına uygun değildi.

Sorun bu iş için son anda ve hızlı çözüm üretmeye çalışmamız, yeterince zaman
ayrılmış, üzerinde düşünülmüş bir yapı eksikliğimiz. Güncelleme işi paket
yöneticisi ile paket yöneticisi'nin yaptığı işlerin dışına çıkmadan
yapılamıyor. Mutlaka her sürümde, o sürüme özel ufak da olsa bir takım kirli
işler gerekiyor.

Bu iş üzerinde sürüme yakın zamanlarda değil, artık ayrıca oturup çalışmak ve
her sürüm için kullanılabilir bir çözüm üretmek gerekiyor. Gerek YALI
tarafında, çalışan ve gerekse kurulu sistem üzerinde.

Şimdiye kadar kodları ile detaylı, bir Ubuntu'unun çözümünü incelemiştim.
Ubuntu'da kullanılan arayüz, güncelleme öncesi, bahsettiğim kirli çözümler
için yazılan ek bir betik kullanıyor. Betiğin son sürümünü güncelleme öncesi
netten indiriyor. Kod içerisinde de sürümlere göre hardcoded bir takım şeyler
gördüm.

Aklımda bir güncelleme yöneticisi, upgrade-manager var. pisi'de major sürümler
arası güncelleme için bir takım iyileştirmeler de yaptım. Aklımda yapılması
gereken şunlar var:

* Bu kirli işler için indirebileceği bir betik alt yapısı, paketin kendi
içinden gelmesi daha doğru olabilir.

* Hem YALI'nın hem, masaüstünde upgrade-manager in kullanabileceği bir comar
alt yapısı.

* Gerek CD deki paketler, gerek netten paketleri indirirerek güncellemeleri
yapabileceği bir alt yapı.

* Güncelleme yöneticisi gerektiğinde sistemi yeniden başlatmayı istemeli,
sistem yeniden açıldığında otomatik yeniden açılarak kaldığı yerden devam
edebilmeli.

Toplu izin sonrası her sürümde kullanılacak bu alt yapı ve arayüz çalışmasına
başlayacağım.

- Faik