[Gelistirici] [Uludag-commits] r24858 - trunk/kde4/sysinfo/po

H. İbrahim Güngör h.ibrahim.gungor at gmail.com
15 Tem 2009 Çar 18:50:53 EEST

Çarşamba 15 Temmuz 2009 günü (saat 18:30:44) Necmettin Begiter şunları
yazmıştı:

> Folder gördüğüm yerde klasör, directory gördüğüm yerde dizin
> yapıyorum, bu benim için her zaman böyle oldu, bütün gönderilerimde..
> Sonuçta ikisini birbirinden ayırmak gerektiğini düşünüyorum. Folder ve
> directory'nin genel kullanımına bakınca folder'ın daha çok home ve
> altı için, özellikle de kullanıcının kendi oluşturduğu dizinler için,
> directory'nin ise /home dışındaki dizinler için kullandığını
> görüyorum, ama geliştiricisi yıllardır kullanılan "root directory"
> yerine "root folder" yazıyorsa ben genel kullanım kurallarına sadık
> [...]

Klasör ya da dizin çevirisi değil burada sorun, birbirinizi override etmeniz
benim dikkatimi çekti. Serdar'ın açtığı konuya, dizin değil klasör olmalı
çünkü directory-folder ayrımını yapmamız gerekiyor diye yazsaydın biz de ikna
olup çevirilerimizde tutarlılık olması için folder->klasör çevirisini
kullanırdık. Ben şimdi tüm yaptığım çevirilerde dizin kullanıyorum. Bildiğim
kadarıyla Serdar da KDE çevirilerinde bu şekilde yapıyor.

Ben ikilemde kaldığımda TBD ve http://www.belgeler.org/sozluk adresine
bakıyorum.TBD folder için "dizin, klasör",
http://www.belgeler.org/sozluk/entr-f.html adresi de "dizin" diyor.

Karar verip son noktayı koyalım da çeviriler kendi içinde tutarlı olsun.
Klasör/Dizin ayrımı yapmayalım.

--
H. İbrahim Güngör  <h.ibrahim.gungor () gmail ! com>