[Gelistirici] Bugzilla (dikkat)

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
6 Tem 2009 Pzt 22:16:06 EEST

Selam,

Son zamanlarda yine her zaman olduğu gibi bugzilla'da aşırı raporlama ve
akabinde çöplüğe dönme sendromu yaşıyoruz. Bunun çok farklı sebepleri
var, hiç lafı gevelemeden isim de vererek açıklamaya çalışacağım:

1. Bugzilla'nın rezalet bir yapıya sahip olması ve ne yaparsak yapalım
esnek bir yapıya sokamamamız,
2. Kısmen daha iyi olan bugzilla 3.2'ye bitemeyen çeviriler yüzünden bir
türlü geçemememiz (@Necmettin),
3. Kendine atanan hataların üzerinden haftada yazıyla *bir* kere dahi
geçmeyen ve unutulmalarını sağlayan tüm geliştiriciler.

Yapılması gerekenler:

1. Çevirileri bitmiş olsun, olmasın acilen bugzilla sürümünü güncelliyoruz,
2. Herkes favori tarayıcısında bir kereliğine kendine atanan hataları
döndürecek bir gelişmiş arama sorgusu yapıp, bookmark'larına kaydediyor,
ondan sonra açılış sayfası mı yaparsınız, yoksa günde bir kere otomatik
çıktı alıp duvarınıza mı yapıştırırsınız o sizin bileceğiniz iş :)

Diğer önerilerim:

1. Pardus 2009 ürünü altındaki paket isimleri çorba. hem module-X
ismindeki yeni sürücüler var, hem eski sadece X ismindekiler. yali var
yali4 var, kdebase var, kdebase4 var. İlgili betik acilen elden
geçirilmeli (@Türker),

2. Lütfen *Genel* kategorisini kaldıralım. 100 kişiden 90'ı tembellikten
dolayı Genel'i seçip bütün hataları bana atıyor, Genel kategorisinin
niye bana atandığı konusunda ise zerre fikrim yok. Genel bir hata olmaz,
bir hatayı bir kategoriye sığdıramıyorsa da girmesin bir zahmet, zaten
büyük bir ihtimalle hata değildir,

3. Bizim teknolojilerimizin hem ayrı kategorisi var, hem paketleri var.
Kimi pakete atıyor, kimi teknolojinin kategorisine. Kendi kategorisine
atandığında, Pardus 200x sürüm bilgisini seçemiyoruz, 40 yıllık abuk
subuk SVN sürümleri sunuyor DB bize. Böyle olduğunda da, Pardus 2009'a
atanmış hatalara bakayım dediğimde, örneğin pisi hatalarından sadece
paketler/pisi'ye atananları görüyoruz, teknolojinin kendi kategorisine
atananları göremiyoruz.

Ayrı kategorilerin kalkıp, kendi teknolojimiz için de Pardus 200x
şeklinde sürüm seçebildiğimiz paketler/ altındaki eşleniğinin
kullanılmasının taraftarıyım. Böylece 5-6 kategoriden daha kurtulup daha
temiz bir yapıya doğru hareket edebiliriz.

4. Daha RC2 çıkmadan, Alpha, Beta, RC ayrı ayrı dallandı. Her yeni sürüm
çıktığında, ondan önceki tüm sürümlerin hatalarının en son çıkan sürüme
atanması ve o sürümde sorunun düzelip düzelmediği bilgisinin
raporlayıcıdan tekrar istenmesi, yanıt alınamazsa hatanın kapatılması
gerektiğine inanıyorum. Şu yapıda gittiğimizde 1 yıl sonra şöyle bir şey
oluyor:

Şu anki durum:
Pardus 2008, 2008.1, 2008.2, 2008.2 Alpha, 2008.2 Beta, 2008.2 RC1, 2008
RC2, 2009 Alpha, 2009 Beta, 2009 RC.

Bunların üzerine bir de,
2009.1 Alpha, 2009.1 Beta, 2009.1 RC1, vs.vs. gelecek, ondan sonra değme
belediye ekibi gelse bu çöplükten kurtaramıyor bugzilla'yı. Ben 2007 EOL
ilan edildiğinde oturup uçurdum her şeyi, yapılmayacak şey değil. Ayrıca
ne kadar geciktirilirse o kadar birikiyor.

Son olarak,

Hata çözmeyi, kendi hatalarımla ilgilenmeyi seviyorum ancak sizlerin
hatalarına girip kullanıcılardan gelen ve yanıt vermediğiniz
feedback'leri değerlendirmek, size ait ancak çözülmüş hataları kapatmak,
sizin ürününüze ait ancak boşluğa atanmış hatayı size atamak gerçekten
benim görevim değil ama içim rahat etmediği için ve hatalar yerlerine
ulaşsın diye sık sık yaptığım bir şey.

Tek yapmanız gereken bugzilla listesine üye olup yeni açılan hataları
takip etmek, bu hiç zor bir şey değil ve bunu hepimizin yapması gerekiyor.

Herkes kendi evinin önünü temizlerse çok daha iyi bir bugzilla'ya sahip
oluruz.