[Gelistirici] COMAR katarları için yapılacak değişiklikler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Tem 2009 Cmt 13:45:58 EEST

 Merhaba,

 Katar kelimesi her geçtiğinde kulağımı tırmalıyor. Anlamını
yanlış biliyorum herhalde diyerek TDK sözlüğüne baktım [1] , orada
katar için

1 - Tren
2 - Taşıt dizisi
3 - Bir arada giden veya uçan hayvan dizisi.

 açıklaması yapılmış ve başka bir açıklama yapılmamış. Kullanırken taşıt
ya da hayvan dizisi kast etmediğinizi biliyorum ama katarın iletmek
istediğiniz bilgi için doğru kelime olduğunu sanmıyorum.

 Katar yerine "kelime dizisi", "kelime dizgesi" ya da konuya daha uygun
bir tanım kullansak ?

[1]
http://www.tdk.org.tr/TR/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=katar