[Gelistirici] Sürüm adı.

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
28 Oca 2009 Çar 21:28:48 EET

Merhaba;

Wednesday 28 January 2009 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Wed, 28 Jan 2009 08:28:41 +0200, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> En son 2007 oncesi gelistirici listesinde "surum ismi" tartismalari
> "deneme surumlerine isim vermiyoruz" ile noktalanmisti diye
> hatirliyorum (hafizam beni yaniltiyor olabilir).

2007 öncesinde de, ara sürümlerde de bazı alfa/beta/Rc'ye isim verildi - en
azından isim verilmesin diye bir karar yoktu. Bu isimler "neaa, üzüm mü
dedin" dahil olmak üzere bir sürü ilgili ilgisiz konudan da esinlendi,
ekipten ayrılan geliştiricilerin isimleri de verildi. Yani 2007 öncesinde
öyle bir tartışma olduysa da ben bulamadım, hatırlayamadım.

Daha sonra (yanılmıyorsam) bir deneme sürümümüzü 10 Kasım'a denk
getirmememizden hareketle "vatanseverliğimiz" ve "iktidarın dümen suyuna
girmişliğimiz" konularında yorumlar dahi yapıldı, geliştiricilere ithaf
dışındaki neredeyse tüm sürüm adları birilerini kızdırdı, nasıl başladığını
hiç anlayamadığım garip tartışmalar içinde bulduk kendimizi.

Neyse, gerek bu olaylardan etkilenerek, gerekse 2008 öncesi önerilen bazı
isimleri doğru bulmadığımdan / içime sindiremediğimden, çevremdeki bir çok
geliştiricinin yanlış yaptığım konusundaki (sert) uyarılarını dinlemeyerek
Pardus 2008 sürecinde hiç bir deneme sürüme sürüm adı vermemeyi tercih
ettim - "Gazze" dışında hiç bir deneme sürümünde kod adı olmamasının sebebi
bu. İyi niyetle; sıkışık tarih, acil sorunlar, sinir stres ile çalışıp
geçirilen sürüm sürecinin sonunda bir de bu tip "bu ismi nasıl verirsiniz,
satılmışlar! ; niye o değil de bu,  düzenbazlar..." hikayelerini dinlemenin,
hatta o heyecanla gereksiz polemiklere girmenin kimseye yararı olduğunu
düşünmediğim için de bu konuda ısrarcı oldum şimdiye kadar. [*] Gazze isminin
neden diğer isimlerden farklı muamele gördüğünü de açıklamaya gerek
duymuyorum aslında, yanı başımızda bir insanlık dramı yaşandı. Ama bu bile
bizi sığ tartışmalardan koruyamadı, bildiğim kadarıyla yine benzer ithamlarda
bulunanlar oldu - kesinlikle bu tartışmadan bahsetmiyorum.

Şimdi, planlarımıza göre 2008 için yeni bir ara sürüm gerekmeyecek gibi
görünüyor, dolayısıyla en azından 2008 için yeni bir sürüm adı ihtiyacı
duymuyorum :-) Ama bir 2008.3 çıkarırsak da, deneme sürümlerini polemiklere
girmeden sürüm isimsiz çıkarmayı tercih edeceğim kendi adıma - o zamana yeni
bir dram yaşamamayı ümit ederek. Nedenlerimi paylaşmayabileceğinizi tahmin
ediyorum, ama anlamaya çalışmanızı rica ediyorum.

> O zaman benim onerim svn hesabi olan gelistiricilerin her biri birer oy
> hakki olacak sekilde basit bir (web'den) oylama yapmak olur.

Teknik ve sosyal olarak uygulanabilecek güzel bir çözüm, ama benim yukarıda
anlatmaya çalıştığım dertlerimi çözmeyecek .. Hoş, o saçmalıkları hiç bir
sürüm adının, hiç bir yöntemin çözemeyeceğini çoktan gördük :-)

[*] O süreçte ekipten ayrılan arkadaşlar da sürüm adsız kaldılar, sorumlusu
benim :-)
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>